8/08/2015

Serialowy TAG Książkowy


1. TEEN WOLF - książka, która sprawiła, że oczy Ci łzawiły jednocześnie ze śmiechu, wzruszenia i bezradności

Jeszcze przy żadnej książce nie płakałam jednocześnie z powodu tylu czynników naraz. Tak właściwie mogłabym wykluczyć ten śmiech, bo w pewnej scenie z "Złodziejki książek" Zusaka niczego śmiesznego nie było. Ryczałam jak bóbr ze smutku, wzruszenia i bezsilności.
Dlaczego tak to się wszystko potoczyło?
Dlaczego nie mogło być inaczej?
Dlaczego właśnie oni?



2. iZOMBIE - książka, która Twoim zdaniem powinna być o wiele bardziej znana

Jak nic pasuje tu moja ulubiona seria "Ulysses Moore". Kocham ją pod każdym względem, jak już pewnie wiecie, bo co jakiś czas to powtarzam i jeszcze wiele razy będę o tym pisać ;) Według mnie powinna być o wiele bardziej znana, a ekranizacja powinna zdecydowanie powstać. Mógłby to nawet zrobić Disney. Byleby miało to ścisły związek z książką i nie wyglądało jak ten trailer, który kiedyś powstał w celu zdobycie ewentualnych sponsorów -.- Za każdym razem, kiedy go widzę, moje serce krwawi. Rick nie jest rudy. Włosy Jasona i Julii mają z blondem tyle w spólnego co jeż z łyżką. Oczy Obliwii świecą się. Wrót nie ma. O Metis można tylko pomarzyć. Jedynie Willa Argo wygląda tak jak powinna wyglądać, tylko że mogłaby stać trochę bardziej nad urwiskiem, a nie w pobliżu urwiska...

Zdjęcie mojego autorstwa


3. DEXTER - bohater książkowy, wobec którego masz mieszane uczucia

Jace Wayland/Morgenstern/Heronalde, czyli chłopak o wielu nazwiskach, o których dowiedziałam się całkiem przypadkiem, szukając grafiki przedstawiającej jednego z bohaterów serii "Dary Anioła" autorstwa Cassandry Clare. Czytając "Miasto kości", raz go ubóstwiałam bądź lubiłam po prostu, raz miałam ochotę, aby się w końcu zamknął. Jace  to dla mnie postać, którą z jednej strony się lubi, ale często dogłębnie irytuje tekstami, które według niego miały być śmieszne. Nie, większość z nich była taka słaba, żenująca i taka... typowa :P
Przynajmniej był dobrym wojownikiem :D


4. TERRA NOVA - książka/seria, której kontynuacji być pragnęła

"Międzypiekle. Pierwszy ruch" przeczytałam, mając lat jeszcze jedenaście i pół. Wtedy wydawało mi się czymś naprawdę cudownym, genialnym. Dodatkowo byłam pod wrażeniem, że napisała go nastoletnia dziewczyna z mojego regionu. Gdybym teraz przeczytała tą książkę, prawdopodobnie nie spodobałaby mi się tak jak kiedyś, ponieważ teraz jestem o wiele bardziej wymagającym czytelnikiem :) Sentyment do powieści i podziw dla pani Nikoliny Rudol jednak pozostały.
Mm nadzieję, że kiedyś powstanie kontynuacja i będzie lepsza od pierwszej części. W końcu w ciągu tych trzech lat warsztat Nikoliny na pewno uległ zmianom na lepsze!


5. PRZYGODY MERLINA - książka, którą polecił Ci członek rodziny

Długo nad tym punktem myślałam, aż doszłam do wniosku, że doskonale pasują tu wszystkie książki opowiadające o wiedźminie Geralcie. Mówiąc dokładniej, wszystko zaczęło się od tego, że na początku zeszłego roku tata przyniósł "Sezon burz" Sapkowskiego do domu. Ja - jak to ja - zainteresowałam się natychmiastowo jego zakupem i tak odkryłam, że istnieje w ogóle "Saga o Wiedźminie". Co prawda jak na razie przeczytałam tylko dwa pierwsze tomy, ale kiedyś tam w przyszłości przeczytam cała serię!


6. CSI: KRYMINALNE ZAGADKI LAS VEGAS - książka, która niejednokrotnie Cię zaskoczyła

Nie pamiętam, aby istniała jakakolwiek książka, podczas czytania której kilka razy płuca odmówiłyby mi posłuszeństwa, a przez umysł przewinęła mi się myśl w stylu: "Ja chyba śnię! Czy to się dzieje naprawdę?! Uszczypnijcie mnie!". Tak właściwie taka sytuacja zdarzyła mi się trzy razy w życiu, ale podczas czytania różnych książek z serii "Ulysses Moore". Mianowicie chodzi mi tu o piąty (w końcu dowiedziałam się, kim był Ulysses :o), szósty (kolejne wielkie zaskoczenie) oraz dziewiąty tom. Jeśli chodzi o ten ostatni, to naprawdę przestałam na moment oddychać, a mózg odmówił mi posłuszeństwa, jak gdyby podczas przetwarzania informacji się zawiesił. Dopiero po chwili doszło do mnie to, co miało miejsce w dziewiątce. Najpierw nie dowierzałam, potem na mojej twarzy pojawiły się uśmiech od ucha do ucha, a na koniec zaczęłam zachowywać się trochę jak ten pan z poniższego gifa.
To była taka radosna wiadomość *.*
Baccalario jest genialny!



7. O MNIE SIĘ NIE MARTW - książka, która pozytywnie Cię zaskoczyła, ponieważ nie spodziewałaś się po niej zbyt wiele

Hmm... Myślę, że nawet pasowałaby tu "Królowa lata" autorstwa Melissy Marr, która pomimo niskiej oceny na Lubimyczytać.pl mi się bardzo spodobała... Nie mam bladego pojęcia, dlaczego aż tak mi przypadła do gustu. Tak się stało i nic na to nie mogę poradzić. Nie miałam chyba jednak jakichkolwiek oczekiwań względem niej, więc ostatecznie się nie może zaliczać do tego punktu.
Tak naprawdę wypożyczyłam ją, bo spodobała mi się okładka... Ale ciii... To tajemnica...

8. PAMIĘTNIKI WAMPIRÓW - książka, której sukcesu nie potrafisz zrozumieć

Naprawdę nie potrafię zrozumieć tego całego zachwytu moich rówieśniczek nad "Dotykiem Julii" Tahereh Mafi. Spodziewałam się po tej książce wiele po usłyszeniu tych wszystkich pozytywnych opinii, ale się strasznie zawiodłam. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że zaczynam być coraz bardziej wybredna :P Słyszałam jednak, że kontynuacja powieści jest zdecydowanie lepsza, toteż postanowiłam dać tej trylogii drugą szansę... Muszę tylko ustawić się w kolejce do drugiego tomu w bibliotece. Mam nadzieję, że tym razem będzie lepiej :)


9. BANANOWY DOKTOR - książka, po którą raczej być nie sięgnęła, gdyby nie intrygujący czy enigmatyczny tytuł

Masło bardzo lubię, przygoda w książkach preferuję, a samo połączenie tych dwóch rzeczy wydawało mi się jednocześnie być czymś dziwacznym i intrygującym. Pomimo że książka "Masło przygodowe" autorstwa Barbary Stenki jest skierowana do dzieci, czyli grupy wiekowej, do której już się raczej nie zaliczam, to bardzo mi się spodobała :)


10. DR HOUSE - bohater, którego lubisz mimo jego trudnego i ciężkiego charakteru

Severus Snape z serii "Harry Potter" pasuje tu idealnie! Jest postacią skomplikowaną, a dokładna analiza psychologiczna jest dosyć problematyczna. Trudno dokładnie określić wszystkie cechy jego charakteru. Niewątpliwie był osobą, z którą bardzo trudno było się porozumieć. Zrobił wiele złych rzeczy w swoim życiu, a uczniów doprowadzał do płaczu. Był niesprawiedliwy, faworyzował Ślizgonów... Je jednak go lubię za ten jego niesamowicie złożony charakter. Był postacią niejednoznaczną. Zamkniętą w sobie. Złą, lecz skrywającą w sobie jakieś pokłady dobra, współczucia i empatii.

11. CZARODZIEJKI - książka, do której masz ogromny sentyment

Kiedy zaczęłam chodzić do gimnazjum, postanowiłam zacząć (tak, wiem, powtórzenie) oddawać książki, które już mnie nie interesują. Nie potrafię jednak rozstać się z trzema tomami z serii "Mój sekretny jednorożec" ;) W końcu sama historia dziewczynki i jej jednorożca, którego ukrywała przed całym światem, stała się podstawą do mojej pierwszej "powieści" pisanej na komputerze. Co z tego, ze skopiowałam niektóre sceny, a moje dzieło nigdy nie zostało ukończone? :P



Do tego tagu nominowała mnie jean.sówka (dawniej Rebellious - chyba tak to się pisało), za co jej bardzo dziękuję. Osobiście seriali obecnie nie oglądaam. Co najwyżej widziałam jeden czy dwa odcinki któregoś z wymienionych seriali.
Do tego tagu nominuję tradycyjnie te osoby:
Fobos
Polę
Muminka
Kolorowe Stworzonko
Więcej blogerów nie potrafię wymienić przez ten okropny upał, który spowalnia myślenie w moim przypadku -.- 35 stopni w cieniu, mój pokój już od dwóch dni nagrzewa się, a  jutro ma być 37... Po prostu masakra. Jak tam u Was z pogodą?
Tutti

22 komentarze:

  1. Jace jeszcze miał bodajże czwarte nazwisko - Lightwood. xD Ja w końcu się do niego nie przekonałam. Też uważam, że "Złodziejka książek" jest pełna emocji, cudna książka! Najbardziej smucił mnie fragment o pochodzie Żydów do obozu koncentracyjnego. W następne wakacje muszę przypomnieć sobie serię UM, bo już powoli zapominam o co tam chodziło. Też czytałaś "Masło przygodowe"? xD Dobrze wiedzieć, że nie tylko ja po nią sięgnęłam. Severus nie jest taki zły, znaczy złem wcielonym nie jest, dlaczego niektórzy mówią, że to czarny charakter? :-/ "Wiedźmina" nie lubię, bo za bardzo czuć od niego inspirację twórczością p. Tolkiena (według mnie). Reszty książek nie czytałam, ale kilka z tych seriali tak. :D Post z tagiem pojawi się może za tydzień, bo mam jeszcze kilka postów zaplanowanych. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to chyba można go też nazwać go Lightwoodem - w końcu wychowywał się z tą rodziną :)

      Usuń
  2. Moja Droga!
    Zgadzam się z Tobą w 100% co do "Złodziejki książek", "Ulyssesa Moora" i Snape'a. Też kompletnie nie spodziewałam się tego kim okazał się być Ulysses, chyba niedługo będę musiała przypomnieć sobie całą tę serię.
    Ściskam i pozdrawiam
    C.A.
    http://oddychajacpomyslami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham 'Dary Anioła' i należę do tej grupy ludzi którzy uwielbiają 'Dotyk Julii' ♥
    Świetny post :*

    Pozdrawiam, http://nastriala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciesz się pogodą ;) Lepsze upały niż minusowe temperatury.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy Tag, ale widać, że jego autor pisał wszystko wg. własnych odczuć i niektóre seriale faworyzował inne nie. Mnie również wzruszyła Złodziejka ;(

    bookocholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesujący tag :) szczerze, to przy pierwszym zdaniu nie wiedziałam że tak mnie to wciągnie...
    Ze wszystkim (prócz 2 rzeczy) zgadzam się z tobą na 100% !!
    Myślę że twoje kolejne posty będą tak samo (albo bardziej) ciekawe i inspirujące jak ten :)
    Pozdrawiam i życzę choć lekkiego ochłodzenia temperatury !!
    Zapraszam do siebie :
    http://atkasblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że są osoby doceniające twórczość jednego z moich ulubionych autorów - Andrzeja Sapkowskiego. Sagę przeczytałam całą i mogę nazwać ją najlepszą na jaką dotąd trafiłam. Od znajomych słyszałam wiele niczym nie uzasadnionych "hejtów". Bardzo denerwują mnie osoby, które znając tylko jedno dzieło autora, albo i żadnego potrafią szerzyć takie sądy.

    Tag bardzo mi się podoba. Z pozostałych książek może wybiorę sobie coś do przeczytanie ;)

    http://kruczoczarnyblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. chętnie przeczytam coś z tej listy! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej,
    Fajny tag/ fajne pytania. Z niektórymi zgadzam się z tobą, a z niektórymi nie. To zależy.

    Zapraszam na recenzje książki "Zagubiony Heros" Rick Riordan http://moda-i-ksiazki-zizi.blogspot.com/

    Obserwacja za obserwacje?

    Czekam na nn.
    Pozdrawiam Zizi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, dziękuję, nie bawię w "obs. za obs.". Blogi obserwuję= tylko wtedy, jeśli bardzo mi się spodobają...

      Usuń
  10. Z wszystkich tych książek czytałam tylko 'Złodziejkę książek', którą bardzo lubię i mam takie samo zdanie na jej temat, co Ty oraz oczywiście 'Harry'ego Pottera' - za samym Snape'm jakoś nie przepadam, chociaż na pewno jest bardzo wyjątkową postacią w tej serii. :)
    Bardzo dziękuję za nominację, ale nie obiecuję, że ją rozpiszę, bo aktualnie mam w kolejce 3 notki do napisania, przy czym jestem chora i kiedy tylko usiądę przy komputerze robi mi się niedobrze. ;-;
    U mnie też jest niesamowicie gorąco, co przy bólu brzucha, głowy i gorączce jakoś bardzo nie pomaga. Nie ma to jak chorować w wakacje...
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiem że jest taki serial jak Tenn Wolf ale ani go nie oglądałam ani nie czytałam książki choć mam ochotę na zrobienie tego :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejne części " Dotyku Julii" są o wiele lepsze, może ci się spodobają :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny ciekawy TAG książkowy:D Dziękuję za nominację, niebawem ją rozpiszę:)
    Czytałam kiedyś kilka (chyba cztery?) części Ulyssesa Moore'a i podobał mi się, chociaż nie jestem wielką fanką i całej serii nie przeczytałam. Może kiedyś? Obejrzałam początek traileru i... wyłączyłam. To było straszne!
    Jace też mnie czasem denerwował- ciągle pokazywał, jaki to on jest cool. Ale go lubię, bo ma swój urok i wdzięk, a niektóre jego teksty czy riposty były niezłe. O, właśnie, muszę skończyć serię ,,Dary Anioła". Tak dużo do przeczytania, tak mało życia...
    Ostatnimi czasy grzebałam w internecie, szukając książek napisanych przez nastolatków. I właśnie natrafiłam na ,,Międzypiekle". Nie wiem, czy sięgnę, bo opinie są różne (niektóre bardzo negatywne). Zaintrygowała mnie, więc może się rozejrzę, pewnie można kupić przez internet:)
    Dzisiaj właśnie skończyłam czytać ,,Ostatnie życzenie":D Bardzo mi się podobało, jest świetne! Te baśniowe motywy, ten styl, ci bohaterowie... koniecznie muszę sięgnąć po następne części:)
    Ooo, ,,Masło przygodowe"! Czytałam to kilka lat temu... fajna książka, taka ciepła i pozytywna. Dobrze ją wspominam:)
    U mnie też upał. Ale to nic w porównaniu w Włochami, z których wróciłam wczoraj... zdarzało się, że było czterdzieści stopni. Masakra!
    Pozdrawiam ciepło,
    Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właściwie "Mierz przeznaczenia" to nowele, lecz nie właściwa saga :)

      Usuń
  14. Nie miałam do czynienia z żadną z nich.
    Mnie interesują tylko książki o miłości,nic więcej :D
    Jeśli zaobserwujesz i napisz to u mnie w komentarzu - zrobię to samo :)

    http://zyjewmoimwlasnymswiecie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się otworzyć na inne gatunki :) Zresztą "Złodziejka..." na swój sposób opowiada o miłości!
      Nie bawię w obs. za obs. - jak już wielokrotnie wspominałam - ale akurat Twojego bloga obserwuję :D

      Usuń
  15. Tylko "Złodziejka..." i "Dotyk Julii" przewinęły się przez moje ręce. Tę drugą przeczytałam, ale do "Złodziejki książek" nie mogę się zabrać. Jestem osobą bardzo wrażliwą i uczuciową, a widać to u mnie szczególnie w trakcie czytania książek. Boję się, że moje biedne serduszko nie przetrwałoby spotkania ze zmuszającą podobno do płaczu "Złodziejką...".

    pannanikt001.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Snape i "Złodziejka książek" <3
    Zapraszam do mnie :)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger