11/17/2015

Niewiersz



jestem duchem
piję mleko o poranku
w tej samej piżamie co zawsze
błądzę wzrokiem  po ścianach
szukam ściąg i ścieżek
instrukcji
jak przebrać się w inną piżamę


Ten wiersz mi kompletnie nie wyszedł, ale mi się podoba. Nie opowiada o niczym poważnym, jest krótki i prosty. Jest kolejną pracą przygotowaną przeze mnie na genialne wyzwanie, które zwie się "Kreatywne spojrzenie". Hasłami na ten miesiąc były słowa: duch, mleko, ściąga. Na początku napisałam jakieś dziwnie opowiadanie, ale potem stwierdziłam, że to jest niewłaściwa droga, i napisałam "Niewiersz". Wiem, nie ma takiego słowa, ale w wierszach wszystko wolno twórcom (przynajmniej w teorii), więc i ja mogłam stworzyć swój prywatny neologizm.
Niewiersz.
Hmm... Olimpiady minęły mi całkiem znośnie. Z polskiego nie przeszłam - zabrakło mi trzech, czterech punktów. Miałam jednak bardzo ładną pracę pisemną, którą był list połączony z rozprawką, więc się cieszę :) Z matematyki też mi się nie udało - miałam 45 punktów, mniej niż rok temu. Chłopakowi z mojej klasy znowu udało się przejść i dwóm pierwszoklasistom... W sumie to dobrze, bo i tak nienawidzę tych abstrakcyjnych zdań z abstrakcyjnymi sposobami liczenia :)
Dzisiaj pisałam konkurs z geografii. Chciałam do niego podejść na spokojnie, bez stresu, ale i tak się zestresowałam i przez to zrobiłam trzy błędy w naprawdę prostych zdaniach. A przecież powtarzałam to na kółku jeszcze kilka dni temu... Sądzę, że nie udało mi się przejść. Za dużo głupich błędów i stresu. Dopiero jutro będę rozmawiać z nauczycielką, ale myślę, że tylko potwierdzi to, co myślę. Może za bardzo chciałam. Może zbyt mocno mi zależało na tym, by przejść dalej. Czuję rozczarowanie, ale wiem, że się starałam, choć chyba nie na tyle, by przejść dalej.
Przynajmniej będę miała więcej czasu na czytanie książek!
Taka pozytywna strona dnia :)


Tutti

16 komentarzy:

  1. Niby nie wiersz a wiersz, taka logika poetów ;) Ale taki... pozytywny? Tak mi się skojarzył ;) Dziewczyno ile ty wzięłaś konkursów?! A geografia? No gratuluje dziewczyno! :)

    aansaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty mi o konkursach lepiej nic nie mów... Och, i po co ja się wpakowałam, i dlaczego napisałam dobrze, zbyt dobrze... Ale ambitnym trzeba być, nie?
    Ja w temacie interpretacji właśnie, a tu mnie zagięłaś. Obrazów, co prawda, ale równie zakręconych, co bycie duchem w piżamie. Strasznie mnie ciekawi, o czym Ty tak prosto napisałaś. Jakoś tak myślę perspektywicznie ciągle i komplikuję całą wymowę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę w tym (eeeeem) "Niewierszu" nie ma jakiś głębszych problemów? Bo ja bym znalazła, choćby dwa, ale to może przez to, że ostatnio rzadko mam szansę interpretować wiersze, więc... Według mnie jest on w porządku, nie taki bezsensowny. A olimpiadami się nie przejmuj. :) Tyle wkuwałaś, że egzaminach gimnazjalnych sprawnie Ci pójdzie, jeszcze się zdziwisz, a może nawet z polskiego będziesz miała stówę procentową? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam ten wiersz, to jakoś się nie zastanawiałam nad tym, czy porusza jakieś problemy. Ale dziś tak patrzę i.. chyba na serio coś przedstawia :)

      Usuń
  4. Niewiersz bardzo fajny :D E tam, konkursami się nie przejmuj, przynajmniej spróbowałaś :D
    Mi się niestety przejść dalej z historii udało i teraz czeka na mnie wcale nie krótka lista "lektur zalecanych" które nawet mnie specjalnie nie interesują... Ale się zgłosiło to trzeba trochę się tym zająć :/
    Będę mieć też niedługo etap szkolny z olimpiady z polskiego, ale nie wiem za bardzo czego się spodziewać, nie liczę nawet na to, że przejdę (chociaż to też nie najlepsze pojęcie) jednak jeżeli coś o tym wiesz to możesz dać znać? Bo ja tak na prawdę nigdy nie brałam udziału w żadnych konkursach, w tym roku próbuję pierwszy raz ;3
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, jak dokładnie jest z olimpiadą z polskiego w Twoim województwie, ale w śląskim było trochę gramatyki i dużo myślenia oraz pisania na podstawie fragmentów tekstu :)

      Usuń
  5. Wow, super, że bierzesz udział w olimpiadach. To naprawdę wyczyn żeby przejść dalej :)
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Niewiersz jest fajny. Taki leniwy, bez pośpiechu, pewnie przez mleko, które jest takie białe i mięciutkie, i piżamę, która jest senna i ciepła, i też mięciutka. *Bukwa tworzy poezję* Podoba mi się. I też dobry pomysł, żeby na wyzwanie napisać wiersz, a nie opowiadanie.
    U nas jakoś pędzimy z tymi konkursami, jestem już po drugim etapie WOS-u i przeszłam dalej (nie wiem czy się śmiać czy płakać, bo brak mi czasu na naukę i boję się, że ostatni etap zawalę i guzik z tego wszystkiego będzie), a w poniedziałek mam polski. Tymczasem jednak wierzę, że wykoksisz tę geografię! A nawet jeśli nie - to i tak jesteś super. :D #racjonalne argumenty #nieużywajhasztagu
    Trzymaj się!
    B.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niewiersz jest dla mnie wierszem i lepszym niż od jakiegoś Słowackiego. A olimpiadami się nie przejmuj. Wygrasz jeszcze w innych konkursach np. na opowiadanie. Dla mnie to byłby lepszy konkurs niż jakaś olimpiada ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najgorzej jest jak brakuje małej ilości punktów, żeby przejść dalej :|

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj! Piszę do ciebie, ponieważ postanowiłam wreszcie zrobić trochę ruchu wokół naszych blogów. Kom za Kom / obs za obs to raczej słaby sposób na zdobycie czytelników, nie? Tak jak i reklamowanie się u innych...
    Oto grupa, dzięki której łatwiej nam będzie czytać siebie nawzajem. Poza tym możemy wymieniać się opiniami, pisać, dzielić inspiracjami, organizować grupowe serie wpisów. Sęk w tym, aby było nas tam jak najwięcej. Dołącz proszę do grupy jeżeli interesuje cię taki układ i postaraj się ściągnąć tam jak najwięcej zaprzyjaźnionych blogerów.

    https://www.facebook.com/groups/976847072381696/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez chwilę myślałam, że to jest jakiś spam :) Ciekawy pomysł, acz obawiam się, że w pewnym momencie może stać się tak, że grupa stanie się podobna do innych grup blogerskich i z współpracy będą nici, bo każdy będzie udostępniał linki do swoich blogów i nie będzie się interesował tym, co inni członkowie będą mili do zaoferowania.
      Zastanowię się nad tym...
      Dziękuję Ci za informację odnośnie tej grupy :)

      Usuń
  10. Niewiersz przypadł mi do gustu, tak samo jak pomysł, aby na Kreatywne Spojrzenie napisać wiersz. Wprawdzie bardziej podobały mi się inne Twoje liryczne twory, ale ten porusza dosyć bliską ludziom kwestię- popadanie w apatię, obojętność, monotonię, w taką czarną dziurę marazmu. I szukanie sposobu na zmienienie piżamy, czyli ogólnie- wyjścia z tego letargu, zmienienia życia... no, taka moja luźna interpretacja;)
    Szkoda, że nie udało Ci się przejść do dalszych etapów, ale jak sama napisałaś- będziesz miała chociaż czas dla siebie. Ja mam w tygodniu kuratoryjny z polskiego i przyznam szczerze, że trochę się denerwuję... no, ale zobaczymy. W ogóle spróbowałam swych sił w konkursie z matematyki (nie, nie wiem co mi odbiło, bo ja i matematyka to dwa inne światy) i poszedł mi... no, ekhem... świetnie! No, tego... zrobiłam... jeden podpunkt (a poza tym nic)! Zresztą o ile się nie mylę, tą jedną rzecz też miałam źle. 0 %! Ach, ten talent matematyczny:D Ale za to jaki miałam ubaw potem ze znajomymi;) Żałuję jedynie, że moja koleżanka (naprawdę świetna z matmy) nie dostała się dalej. Zabrakło jej dwóch punktów, a popełniła naprawdę drobne błędy, np. pomyliła się o jedno zero:(
    Cudem udało mi się prześlizgnąć (dosłownie, bo jeden punkt mniej i bym nie przeszła) do następnego etapu konkursu z angielskiego. Oznacza to, że nie mogę zrezygnować z zajęć dodatkowych z anglistką, której boi się cała szkoła, o czym po cichu myślałam... ale trzeba przyznać, że babka uczy świetnie, więc mogę się sporo nauczyć:D Też taka pozytywna strona dnia;)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zero procent :D Trzeba było strzelać!
      Ja bym z angielskiego nawet połowy dobrze nie napisała...
      Całkiem dobra interpretacja. Można ją podpiąć do tej, którą sama później wymyśliłam...

      Usuń
  11. Moim zdaniem niewiersz jest cudowny!Magicznie przedstawiony.
    Pozdrawiam,obserwuję i liczę na rewanż :)
    http://haania-hania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny ten wiersz "Niewiersz"! Krótki i na pierwszy rzut oka powiedziałabym, że bez sensu, ale na drugi dostrzegłam na prawdę głębokie znaczenie ukryte w dosłownie paru słowach, co jest niesamowite! Jestem pod wrażeniem i liczę na coś równie cudownego podczas kolejnej części wyzwania!

    Pozdrawiam cieplutko! :*

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger