2/20/2016

Pudełka

Czasami pragnął mieć pudełko, do którego mógłby włożyć wszystkie swoje wady i zamknąć je na wieki. Wyobrażał sobie, jakby wyglądało. Duże, zielone, wyścielone czarnym aksamitem. Opuszki jego palców już czuły zmysłem dotyku powierzchnię chropowatego drewna, a uszy słyszały dźwięk zamykanego wieka.
Pomyślał o kluczu, który mógłby przekręcić w zamku i wyrzucić przez okno. Już nigdy nie widziałby go na oczy, a i wszystko, co było w nim nieodpowiednie i wadliwe, zniknęłoby z widzenia innych ludzi.
- A gdyby ktoś go znalazł? - spytała jakaś osoba delikatnym głosem, wyciągając rękę ponad jego ramieniem i obejmując go wokół szyi. Zobaczył ciemną jak heban skórę i jaśniejszy spód dłoni.
Powstrzymałby go przed otwarciem pudełka zawierającego wszystkie jego nieszczęścia. Wydarłby mu klucz z rąk, choćby miał go przy tym kopać i złorzeczyć mu.
Zakopałby klucz gdzieś tak głęboko, by przypadkiem nie przyszło nikomu na myśl wziąć łopaty i zacząć grzebać w ziemi.
Wrzuciłby go do ognia i patrzyłby z radością, jak metal pod wpływem języków ognia i niewyobrażalnie wysokiej temperatury stapiałby się.
Przywiązałby do niego kamień i spuściłby na dno najgłębszego jeziora na świecie.
Nikt nie był na tyle szalony, aby poparzyć się bądź utopić, nawet jeśli pragnąłby wyciągnąć każdą jego wadę ze skrzyni i uczynić go znowu słabym.
- Wiesz dobrze, że coś takiego nie istnieje - wyszeptała postać o skórze koloru hebanu. 
Pomyślał, że ten szept był złowrogi niczym skrzek tysięcy czarnych ptaków
Już nic gorszego niż ta prawda nie mogło go spotkać...

Źródło
Całkowitym przypadkiem napisałam kolejny tekst w ramach wyzwania Kreatywne Spojrzenie. Hasłami na ten miesiąc były: czarnoskóry bohater, okno i ptak. Wiem, że mój nowy twór jest dziwny, może trochę głupi i nielogiczny, ale chyba właśnie ostatnio lubię tak pisać :)
Dajcie mi znać, co o nim sądzicie!
Tutti


22 komentarze:

  1. Kolejny cudowny tekst. Nie pomyślałam, że to na konkurs. Jest taki z życia wzięty :)
    zaczytana_bella

    OdpowiedzUsuń
  2. "Przypadkiem"... Przypadkiem to można wylać coś. Na pewno nie napisać taki tekst. Wcale nie wydaje mi się nielogiczny. Nawet mogę Ci napisać o mojej interpretacji na temat końca. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem kolejny raz zachwycona twoją twórczością. Zadziwiasz mnie coraz bardziej i trzymam kciuki, żebyś kiedyś zebrała wszystkie wiersze, nie-wiersze, teksty i nie-teksty w jedną książkę. Buziaki :**

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz mega talent, obys nigdy nie przestala blogowac!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego ja nie potrafię pisać tak cudnie *.* Moje komentarze wydają się takie jakbym je pisała na siłę, jakbym nie czytała Twoich postów, ale one są tak niesamowite, że nie da się ich opisać <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo sprytnie zawarłaś wszystkie hasła :)
    Jak byłam mała to potrafiłam pisać podobne rzeczy, którkie opowiastki, ale to gdzieś znikneło :) podoba mi się Twój tekst

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje utory są takie magiczne. Dają bardzo dużo do myślenia. Piękne.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Eeej, fajny jest:) Jak zwykle taki magiczny, refleksyjny i klimatyczny. W sumie sama mam coś takiego, że czasem pragnę schować moje wszystkie wady, wstydzę się wielu rzeczy, ale wiem, że tak się nie da. Poza tym wszyscy jesteśmy ludźmi, wszyscy mamy słabości, a schowanie ich wcale nie sprawi, że znikną. W każdym razie, tekścik jak zwykle bardzo udany:)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mądrze piszesz. Wydajesz sie tak bardzo podobna do mnie. Czekam na więcej. Obserwuję:D
    Zapraszam do mnie! :)
    canevautrien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę świetnie piszesz. I nie jest to kolejny pusty komentarz. Naprawdę tak uważam :)

    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, to jest niesamowite !
    Piękny wpis , jesteś świetna ! :]]
    Pozdrawiam,
    Ps. Przy okazji zachęcam do wzięcia udziału w rozdaniu. Więcej szczegółów na moim blogu :*
    http://liikeeme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak na swój wiek cudownie piszesz! Szkoda, że nie da się tak zrobić, wrzucić swoje wszystkie wady do pudełka zamknąć na klucz i te pudełko gdzieś wyrzucić. Ehh, ale powinnyśmy wady uczynić zaletami.

    Pozdrawiam, nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaki tam przypadek? Tekst jak najbardziej logiczny i spójny. Bardzo mi się podoba. Jest taki magiczny, po prostu. Sama kiedys miałam takie pudełko z wadami. Znaczy wrzuciłam tam dokładnie jedną rzecz, ale w końcu uznalam, że nie ma sensu jej trzymać pod kluczem, więc wyrzuciłam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana, kocham Twoje teksty ♥ Kocham i uwielbiam i pragnę więcej ♥ Piszesz tak niesamowicie, tak czarująco! Och... ♥
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  15. To jest świetne ❤️ Ja już dawno straciłam wiarę w moje umiejętności pisarskie... ale niesamowicie mnie zainspirowałaś :P
    U mnie recenzja świetnej książki dla pokolenia Internetu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurczę, ten tekst uderzył we mnie z taką siłą... Jestem pod ogromnym wrażeniem. Ach, życie byłoby o wiele prostsze, gdyby istniała możliwość zamknięcia swoich wad w takiej skrzyni.

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  17. ALE MEEEGA! Nie przestawaj pisac, pisz ksiazki, bo meeega ci to wychodzi! Love!
    www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie piszesz, jesteś .. kreatywna, podoba mi się mega ta notka! Piszesz jakies książki czy tylko blog?

    http://melassie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie, czemu nielogiczny i głupi!? Gruba symbolika, gruba metaforyka, duże pole do popisu dla interpretatora! Solidna miniaturka nadziewana emocjami i niezłym opisem! ;)

    I czytelnik się teraz będzie zastanawiał: czy to, że ta ręka była hebanowa jest istotne, czy tak po prostu wyszło, bo trzeba było zawrzeć gdzieś hasło "czarnoskóry" ;]

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger