4/24/2016

Coś z Francji

W telewizji ostatnio coraz rzadziej znajduję cokolwiek wartościowego pod względem muzycznym. Puszczane są piosenki, które mnie nie ciekawią ani swoim tekstem, ani muzyką, ani wokalem. Nie potrafię się przekonać do Ariany Grande, One Direction bądź Kwiatkowskiego. Nie moje klimaty, przykro mi.
Jakiś czas temu właśnie dzięki telewizji znalazłam coś zaiste przezacnego. Coś, co naprawdę chwyciło mnie za serce, choć  nie wpasowywało się kompletnie w to, czego zazwyczaj słucham.
Nie przedłużając, przedstawiam Wam Jain.

Źródło
Córka emigrantów, piosenkarka, autorka tekstów i kompozytorka. Mieszkała w wielu różnych miejscach, m.in. Tuluzie, Pau, Dubaju, Kongo, Abu Zabi i Paryżu.
Co właściwie ma takiego w sobie, że mnie zainteresowała swoją osobą? Sama pisze teksty do swoich piosenek, wydaje się być bardzo sympatyczną dziewczyną, a na dodatek ubiera się zupełnie inaczej niż większość piosenkarek w jej wieku. Sama kiedyś wspominała, że wielu ludzi jest zaskoczonych, kiedy wychodzi na scenę w tej swojej skromnej sukience i zaczyna... rapować.
Myślę, że może właśnie taki element promocji samej siebie na dłuższą metę jest o wiele lepszy od pokazywania własnego biustu na prawo i lewo, jak to robi część osób. Lepiej być znanym z piosenek niż z łatki w stylu ta, co się rozebrała w teledysku, prawda?



Black burn. I feel so alone
Without you boy,
Now I'm here
Hanging out in the street 
Thinking about reactions over actions
Walking on the sky of my dreams.

Niektórzy twierdzą, że teledysk do piosenki Come jest dziwny, zwariowany i lekko przerażający, lecz jak dla mnie jest idealny. Spotkałam się także z opiniami, że sam tekst utworu nie jest zbyt interesujący czy tez ambitny. Rzeczywiście na pierwszy rzut oka może się taki wydawać, ale po przyjrzeniu się życiu twórczyni tekstu spojrzenie na słowa zmienia się. Mieszkanie w Afryce, przeprowadzki, częste zmiany otoczenia, tęsknota za przyjaciółmi. Niektóre rzeczy nie są naprawdę tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać.




See what the world is giving.
Is more than every thing you need,
Some don't know what true love is,
Look around you and you will see
Mothers are loving, sisters are sharing,
You should forget all the things you don't need,
You've got your soul, you've got your brain,
See what you can do with your hands.

W tej piosence wspaniałe jest to, że jej sens można odczytywać na dwa sposoby: przez pryzmat osoby, do której zwraca się piosenkarka, lub też samego siebie. Sam tekst jest również niesamowity, wręcz na swój sposób pokrzepiający. Patrz, co możesz zrobić swoimi dłońmi. Kiedy patrzę na właśnie te kilka słów, mam wrażenie, ze mogę zrobić wszystko.




It's hard to find a way
In the middle of the crowd,
It's always hard to say
If our doubts are wrong or right.

Kolejna - moim zdaniem - wspaniała piosenka w wykonaniu Jain. I tym razem tekst może nie trafić do wszystkich, ale ja się częściowo z tytułowym panem Johnsonem częściowo utożsamiłam, więc do tej grupy zdecydowanie nie należę.
Jak Wam się spodobała twórczość młodej Francuzki?
Tutti

16 komentarzy:

  1. Chyba nigdy nie slyszalam o tej piosenkarce, ale zdecydowanie zainteresowałas mnie swoim postem, wiec na pewno zaraz po wysłaniu komentarza włącze którąś z piosenek, która dodalas do postu:)

    www.mvrcelia.blogspot.com zapraszam na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam jej piosenkę "Come". Kiedy usłyszałam ją w radiu od razu mi się spodobała XD Swoją drogą teledysk do tej piosenki jest bardzo pomysłowy!
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to, kiedy usłyszałam jej piosenkę w radiu, niesamowicie się ucieszyłam z faktu, że jej utwór wyszedł poza internet i telewizję :)

      Usuń
  3. Słyszałam wcześniej piosenkę "Come". Nawet mi się podoba, ale nie jest ona moją ulubioną. Nie wiedziałam, że Jain jest Francuską. ;) Ale jednak wolę od niej Louane, która również pisze sama swoje teksty. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej kojarzę pierwszą piosenkę :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej osobie ale na pewno dowiem się o niej więcej ostatnio wszystkie piosenki są takie same chciałabym jakąs odmiennosc

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdybym nie włączyła tej pierwszej piosenki, pewnie powiedziałabym że jej nie znam a to błąd bo znam z reklamy polsatu :) piosenka jak i twórczość piosenkarki (bo własnie się z nią zapoznałam) mi się podobają mi to bardzo :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę poświecić chwilę tej piosenkarce :> Ma naprawdę ciekawą barwę głosu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam nigdy o tej wokalistce, aczkolwiek jej piosenki wzbudziły moje zainteresowanie. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam kiedyś "Come", ale nie przepadam za twórczością Jain ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mnie zasmuciło, że nie lubisz tak utalentowanej wokalistki jak Ariana, czy popularnego boysbandu One Direction, ale każdy ma swój gust ;)
    Słuchając ostatnio eskę kompletnie nie potrafię stworzyć swojej playlisty na wiosnę, jakoś mam wrażenie, że muzyka się zepsuła.
    Veenii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki gust, choć niektóre ich piosenki lubię ;)

      Usuń
  11. Hej, zacna ta Jain i to nawet bardzo! Niesamowicie podoba mi się teledysk do ,,Come", taki surrealistyczny. Dziwny, ale to do mnie trafia:D No i w ogóle zacna jest ta wokalistka, zwłaszcza ,,Come" przypadło mi do gustu.
    Lubię nietypową muzykę, również raczej nie przekonują mnie do siebie takie utwory w stylu Ariany Grande, chociaż niektóre piosenki nawet lubię, to po prostu zależy. Jednak zdecydowanie obracam się w innych gatunkach, no i wprost uwielbiam oryginalnych wykonawców:D Ja z francuskiej muzyki, jak wiesz, bardzo lubię Zaz:)
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam już tą 1 piosenkę :)
    Zapraszam do mnie. Miło będzie jak wpadniesz :)
    http://natkq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię tą piosenkę, a teledysk może dziwny, przerażający, ale dla mnie mega oryginalne i to też jest świetne :)
    Pozdrawiam :)
    paper-thought.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger