5/30/2016

Wiosenny TAG Kwiatowy

Jest już koniec maja, a ja dopiero teraz postanowiłam wziąć się za tag, do którego nominowała mnie Lunatyczka (dziękuję!). Bardzo lubię książkowe tagi - uwielbiam przypasowywać do poszczególnych kategorii powieści lub bohaterów literackich. Po prostu sprawia mi to przyjemność i radość :)

Bratek, czyli książka, o której zawsze pamiętasz i masz nadzieję, że główny bohater także o Tobie pamięta
Ostatnio przeczytałam Sekretne życie pszczół, które mnie kompletnie oczarowało. Wiem, że będę wracać do tej powieści jeszcze wiele razy i na zawsze będzie istnieć gdzieś tam w mojej pamięci.
Główną bohaterkę tej pozycji pokochałam od pierwszej strony i nieustannie jej kibicowałam w poszukiwaniu własnego miejsca na świecie, gdzie ktoś w końcu by ją pokochał..

Źródło
Cyklamen, czyli książka, której szczerze nienawidzisz
Do tej kategorii zdecydowanie pasuje Ten obcy. Raczej go nie znienawidziłam, lecz do dzisiaj pamiętam, jak się męczyłam z czytaniem go w szóstej klasie podstawówki. Jedyne, co wiem o tej książce, to to, że była tam jakaś wyspa, Pestka i Zenek, a fabuła była nudna jak flaki z olejem.

Frezja, czyli książka, którą darzysz uznaniem i szacunkiem
Myślę, że taką serią jest Sklepik Okamgnienie, autorstwa mojego ulubionego pisarza, pana Baccalario. Uwielbiam wykreowany przez niego świat pełen magii. Kocham każdą z postaci występujących w tym cyklu i nie ukrywam, że pragnę poznać więcej ich przygód. Poza tym mam niesamowity szacunek do Pierdomenica, że potrafi wciąż wymyślać tak wspaniałe rzeczy. Jak on to robi?

Hiacynt, czyli książka, która sprawiła Ci przykrość przez zachowanie głównego bohatera
Duże nadzieje wiązałam z Biancą z książki Duff. ta brzydka i gruba.
Znacie ten schemat, w którym występuje inteligenta (przynajmniej z pozoru) siedemnastolatka oraz zarozumiały, kochliwy chłopak, ona go nienawidzi, ale i tak na trzydziestej siódmej stronie go całuje, a trochę dalej idzie z nim do łóżka?
Tak, ta książka zawiera go w 100% procentach.

Żonkil, czyli tak świetny fikcyjny świat, że aż wzbudza w Tobie zazdrość
Ostatnio rozpoczęłam swoja przygodę z Władcą Pierścieni i po przeczytaniu pierwszego tomu mogę stwierdzić, że z chęcią zamieszkałabym w Śródziemiu. Pomińmy orków, Morię, Saurona, Balroga i setki innych stworzeń, które chętnie zabiłyby pierwszego lepszego przechodnia. 
Kto by nie chciał żyć w chatce hobbita i mieć za przyjaciela Gandalfa?

Źródło
Konwalia, czyli książka z delikatną i nieśmiałą bohaterką
Delikatna i nieśmiała? Moim pierwszym skojarzeniem była główna bohaterka Ani z Zielonego Wzgórza. Powiedzmy, że była delikatna - w koncu musiała mieć w sobie bardzo dużo wrażliwości, by móc wymyślać te wszystkie fantastyczne nazwy i dostrzegać piękno ukryte w otaczającym ją świecie. 
Nieśmiałości jednak w niej zupełnie nie zauważyłam - potrafiła bez wahania odezwać się do kogokolwiek.

Irys, czyli książka, którą czytałaś tak dawno, że już nie pamiętasz, co o niej myślałaś?
Być może kiedyś miałam jakąkolwiek opinię o Eragonie, ale obecnie zupełnie nie wiem, co o nim sadzić. Niby przeczytałam dwie następne części, ale zastawiam się, co mnie do tego pchnęło. Może naprawdę mi się spodobało albo moja była prawie-przyjaciółka (to skomplikowane) tak mi polecała tę serię, że grzechem było nie dowiedzieć się, co było dalej, i nie mieć wspólnego tematu do rozmowy?
Za to wiem, że ekranizacji Eragona nigdy nie polubię. Nawet gdybym traktowała ją jako osobne dzieło, mój stosunek do niej byłby niezmienny.

Czerwony tulipan, czyli książka, którą darzysz gorącą miłością
Ulysses Moore już kilka lat temu skradł moje serce i do dziś, sięgając po jakąkolwiek część, czuję tę magię i mrowienie w palcach. Przewracam kolejne kartki i zapartym tchem pochłaniam szeregi litery.
Zresztą całemu cyklowi stworzonemu przez cudownego Pierdomenica Baccalario zawdzięczam naprawę wiele. Bez tych książek nie byłabym tą osobą, którą jestem teraz. Można nawet powiedzieć, że ta seria po części mnie wychowała.

Fiołek, czyli książka, którą masz zamiar przeczytać po raz kolejny 
Chciałabym znowu przeczytać Harry'ego Pottera. W zeszłym roku skończyłam po raz kolejny Zakon Feniksa, który w końcu mi się naprawdę spodobał, i wypadałoby teraz zabrać się za Księcia Półkrwi. Cóż, pani Rowling poczeka jeszcze trochę - jest zbyt wiele innych pozycji, które patrzą na mnie błagalnym wzrokiem.

Do tagu nominuję Justynę z bloga Loony czyta
Życzę Wam wszystkim miłego dnia!
Tutti

32 komentarze:

  1. Ani Władcy Pierścieni nie czytałam, ani Hobbita. Jednak Hobbita oglądałam :D Tak wiem, że to nie to samo, ale kocham go całym serduszkiem.
    Uwielbiam serie Ulysses Moore, mimo, że narazie przeczytałam tylko 1 część, ale spokojnie..przeczytam wszystkie. Książki same się nie kupią, a chciałabym mieć całą serię Ulysses Moore <3
    Buziaki :*
    www.biblioteczkapati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety większość z tych książek nie czytałąm :( zupełnie nie mój gust :) jednakże jako że tulipan to mój ulubiony kwiat, więc po przeczytaniu o Ulysses Moore może się skuszę :D pozdrawiam ciepło!

    claudiyye.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam to samo z ,,Eragonem". Nie wiem jakie licho, ale chyba moja najlepsza przyjaciółka, zmusiło mnie do czytania tego. Nie powinno się czytać książek ludzi, którzy są tylko rok starsi od ciebie, zwłaszcza jeżeli masz 14 lat. Co gorsza, przeczytałam też kolejne dwie części i obejrzałam film, również przez tą przyjaciółkę. Muszę ją naprawdę lubić, skoro zniosłam to....

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny TAG! Muszę ci powiedzieć, że w wielu przypadkach odpowiedziałabym dokładnie tak samo! Uwielbiam świat z Władcy pierścieni! Mimo, że te książki czytałam już bardzo dawno temu, to dalej jestem w nich bezgranicznie zakochana. Tak samo jak i ty mam zamiar powrócić do Harry'ego Pottera! Oczywiście już chyba po raz setny, ale co to za różnica skoro za każdym razem na nowo zakochuję się w tych książkach?
    Pozdrawiam serdecznie,
    swiat-pelen-liter.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uwielbiam tagi, zawsze mam fajną zabawę podczas odpowiadania na pytania:)
    Muszę przeczytać ,,Sekretne życie pszczół" naprawdę brzmi intrygująco.
    Brr, ,,Ten obcy"... również nie znosiłam tej lektury. Nudna, mdła, sztywna... jak na razie wraz z ,,W pustyni i w puszczy" kwalifikuje się do najbardziej nielubianych przeze mnie lektur szkolnych.
    Ja również nie za dobrze pamiętam ,,Eragona", zresztą chyba tak samo odpowiedziałam na to pytanie, gdy robiłam tag u siebie. Pamiętam za to, że ekranizacja nie przypadła mi do gustu, również jako osobny film.
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak! Tagi są niezwykle wygodnym i odprężającym wynalazkiem.
    Miałam zamiar zabrać się z "Sekretne życie pszczół" (zwłaszcza że pasjonuje mnie akurat ten kawałek historii Stanów, który tam jest opisany) - ale potem usłyszałam, że książka jest mało obiektywna w ocenie postaci i tak dalej, więc zaniechałam swoich planów. Może powinnam więc do nich powrócić?
    Nie miałam "Tego obcego" jako lektury, ale czytałam go jakieś wieki temu, albo przynajmniej fragmenty, tak mi się zdaje. Rzeczywiście była tam Pestka, i jeszcze Ula. Ale jak można nazwać takiego, kurczę, mrocznego bohatera Zenek?!
    Od kilku miesięcy jestem w trakcie pierwszej części LOTR. Czytanie idzie mi marnie, choć podoba się szalenie. (Czas).
    Z "Eragonem" mam dokładnie tak samo! Nic nie pamiętam (poza sceną, w której Murtagh bez powodu rozdziera sobie koszulę w dramatycznym geście). A filmowy Eragon wygląda jak kaczorek, nie uważasz?
    B.

    OdpowiedzUsuń
  7. ale wspaniały tag! :) wcześniej o nim nie słyszałam, bardzo kreatywny pomysł, ekstra! :) również chętnie sięgnęłabym ponownie po harryego Pottera :)

    positivelittlethink.blogspot.com [klik]

    OdpowiedzUsuń
  8. Do "Władcy Pierścieni" zabrałam się już raz, jednak jakoś tak się zadziało, że lektury szkolne przerwały mi podróż po Śródziemiu. A szkoda, bo wyjątkowo mi się tam podobało i planuję wrócić do tej książki niebawem. "Sekretne życie pszczół" brzmi intrygująco. Co do Eragona, to osobiście go nie lubię. Jakoś nie wpasował się w mój gust. A Harrego Pottera przeczytałam już tyle razy, że chyba potrafię wyrecytować pierwszy rozdział ot tak!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejej zostałam nominowana :D Bardzo to lubię. Odpowiem za jakiś tydzień bo mam wymianę niemiecko- polską. Nie mniej dziękuję. Co do Twojego TAGu mam zamiar przeczytać Władcę Pierścieni. Moja siostra dostała na urodziny 3 tomy w 1, że aż łapki swędzą. Świetne odpowiedzi.
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki śmieszny a zarazem przyjemny TAG! :) Bardzo fajny pomysł odnośnie tych pytań.
    Jeśli chodzi o książkę "Ten obcy", nie zgodzę się z Tobą. To była jedna z moich ulubionych książek w podstawówce. Polubiliśmy się i wracałam do tej lektury chyba jeszcze 2 razy. Wszystko zależy od gustu :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Książkowego TAGu jeszcze nie widziałam :) i brakuje mi hortensji mojej kochanej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Porównanie kwiatów do książek to ciekawy pomysł, no i twoje propozycje :P Większości nie czytałam, szkoda ;)

    justmajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie widziałam jeszcze takiego tagu ale to super pomysł :) Ja też bardzo lubię Harreego mimo że nie obejrzałam żadnego filmu od początku do końca to książki przeczytałam wszystkie :)

    Truskaweczka

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam jeszcze o tym TAG-u, ale jakoś tak mnie zauroczył. Możliwe, że również zrobię go u siebie na blogu! :)

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/05/miesiac-czytelnika_31.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz widzę taki tag. Sama chętnie go zrobię u siebie, co z tego, że nikt mnie nie nominował:)
    MÓJ BLOG ZAPRASZAM
    ZAGŁOSUJ NA MOJE ZDJĘCIE

    OdpowiedzUsuń
  16. O, nie słyszałam nigdy o takim tagu! Fajna sprawa! :)
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny tag! Przyznam szczerze, że pierwszy raz się z takim spotykam ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. ja kocham sage o HP, to cale moje dziecinstwo, moge wracac do tych ksiazek i nigdy mi sie nie znudza ;) <3

    w wolnej chwili zapraszam JUST EMSi
    ( obs=obs napisz u mnie kom pod zdjęciem <3 )

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam czytać tagi książkowe ! :) Sama mam zamiar za niedługo jeden napisać :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale fajny tag, bardzo kreatywny, nie spotkałam go wcześniej:)

    Mogłabyś poklikać w linki w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy. Zaobserwuję każdy blog, który poda w komentarzu ceny trzech produktów.
    racjonalny empiryk - klik

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie słyszałam o takim tagu! :) Ale bardzo mi się podoba i chętnie czytałam Twoje odpowiedzi :) Jednak "Ten obcy" bardzo lubiłam :D haha

    Ultra kobiecy blog o muzyce:

    gitaraiszpilki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Podoba mi się ten TAG! :) The duff zawiodło i moje oczekiwania
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com/#

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo chciałabym zamieszkać w Śródziemiu...i przepadam wprost za Sue Monk Kidd :)a co do Eragona - lubiłam swego czasu tylko książki, bo film okazał się klapą...
    Bardzo sympatyczny TAG!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ogólnie nie znoszę postów typu tag, ale Twój jest świetny! Super pomysł na porównanie kwiatów do książek. Zdecydowanie! :)
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja kocham Ten Obcy! Jest to przepiękna książka. Czytałam kilka razy i za każdym razem cieszę się cudowną fabułą.
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale super tag! Nigdy wcześniej o nim nie słyszałam, ale ja podobnie jak ZUBRZYCANKA bardzo lubię książkę Ten Obcy :)

    http://myylifeastina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. pierwsze słyszę ale mimo wszytko świetny tag <3

    http://wooho11.blogspot.com/ - zapraszam :*

    OdpowiedzUsuń
  28. "Ania z Zielonego Wzgórza"... tak sobie myślę, że chętnie powróciłabym do tej książki, może kiedyś to zrobię :) "Sekretne życie pszczół" także czytałam i bardzo przypadło mi do gustu :)

    KsiążkowyŚwiat

    OdpowiedzUsuń
  29. Całe moje dzieciństwo to jedna wielka książka fantasy. Harry Potter, Hobbit, Włada Pierścieni... Dopiero w liceum zaczęłam czytać kryminały i inne trochę poważniejsze rzeczy. Ale te pierwsze trzy książki nigdy mi się nie znudzą. :)
    _________________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Pierwszy raz spotykam się z tym tagiem, pierwszy raz spotykam się z taką formą i treścią :) W sumie to nie znam tylko Duff. ta brzydka i gruba, czuję też, że powinnam nadrobić zaległość związaną z Ulysses Moore :)

    *Post łyknęłam w całości, chce tu zostać - obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger