7/31/2016

Może tego o mnie nie wiecie...


... ale jeśli wiecie, to sobie utrwalicie.

Dzisiaj przybywam do Was z odpowiedzią na nominację Anii Podleckiej do Liebster Blog Award. Jak wiecie, uwielbiam odpowiadać na wszelkie pytania, zwłaszcza że mogę zamiast zwykłego tak rozpisać się na kilka linijek.
Każdy pretekst do pisania jest dobry.

1. Czemu zdecydowałaś się założyć bloga?
Jak większość osób zrobiłam to z czystej ciekawości. Pod koniec podstawówki chciałam spróbować czegoś nowego i założyłam swój pierwszy zakątek w Internecie, który nie przetrwał do dziś. Spodobało mi się jednak tworzenie własnego miejsca,  w którym mogłam pisać to, co chciałam, toteż postanowiłam założyć tego bloga. Wyszło mi to na dobre - mogłam zacząć coś od nowa, mając juz pewne doświadczenie.

2. Masz jakieś cele dotyczące blogowania?
Chciałabym nadal się rozwijać, pisać coraz lepsze notki i tworzyć coraz bardziej interesujące miejsce, w którym każdy mógłby znaleźć coś dla siebie. Być może kiedyś odważę się zmienić nazwę na bardziej oryginalną i zapadającą w pamięć. Własna domena także przydałaby się, co nie?

3. Czy wierzysz w to, że marzenia się spełniają?
W pewnym sensie tak, choć wolę sobie zbyt wiele nie obiecywać. Już raz wymarzyłam sobie nie wiadomo co, a kiedy okazało się, że nie udało mi się osiągnąć swojego celu, był już tylko płacz i zgrzytanie zębów. Zamiast radości było rozczarowanie.
Można marzyć, wierzyć, że coś się uda, ale nigdy na zbyt wielką skalę.

4. Jaki jest Twój ulubiony cytat i czemu go lubisz?

Rozumienie to pierwsze z wielkich złudzeń czasu. Wcale nie trzeba rozumieć, aby móc działać.
Nie jest może moim ukochanym cytatem, ale lubię do niego wracać. Pochodzi on z książki Mapa przejść autorstwa pana Pierdomenico Baccalario. Wcale nie musimy czegoś rozumieć w stu procentach, aby zacząć coś robić. Czasami wystarczy sam pomysł, a doświadczanie nabywamy w trakcie wykonywania czynności.
Pragnąc najpierw zdobyć wiedzę, swoje działanie odkładamy w czasie i czasami w końcu okazuje się, że jest już na nie za późno.

5. Kto Cię motywuje?
Różne osoby, począwszy od pisarzy i byłych narkomanów, kończąc na moich ulubionych blogerach i pewnych znajomych, np. Kudi, która nie dość, że będzie  niedługo w telewizji, to jeszcze jest działaczem społecznym i aktywistą na rzecz praw zwierząt. Jeśli ktoś przedstawia sobą jakiekolwiek wartości i dąży do ustawionego sobie celu, to mogę go bez problemu nazwać kimś, kto w jakiś sposób mnie motywuje do działania.

6. Jakie jest Twoje ulubione zajęcie?
Inteligentni ludzie podobno się nie nudzą, toteż robię naprawdę wiele różnorodnych rzeczy. Prowadzę sumiennie i z pasją bloga. Fotografuję wszystko, co jest ładne - kwiaty, koty, krajobrazy, mewy itd. Piszę opowiadania, a czasami zdarzy mi się naskrobać jakiś pseudowiersz, który - o dziwo - i tak się większości osób zawsze spodoba. Kocham czytać książki i szukać ciekawych pozycji, którymi mogłabym się z Wami podzielić. 


7. Czy masz plany dotyczące wakacji?
Cóż, jest środek wakacji, a ja na nominację odpowiadam trochę po terminie, ale nic nie szkodzi. Najwyżej opowiem, co udało mi się już zrobić. Od dawna nie miałam tak produktywnych wakacji. Podciągnęłam się, jeśli chodzi o język włoski - prawdopodobnie będę go mieć w szkole średniej, więc wolę mieć już porządne podstawy. Nadrobiłam w końcu zaległości czytelnicze, które pojawiły się w czasie roku szkolnego. Bardzo dużo pisałam i jestem z tego naprawdę dumna, bo dzięki temu rozwijam swoje pisarskie umiejętności.

8. Co sądzisz o dzisiejszej blogosferze?
Myślę, że jest naprawdę zróżnicowana. Jest tak dużo blogów, że każdy znajdzie coś dla siebie, co będzie zgodne z jego upodobaniami. Są blogi lepsze i gorsze, przynajmniej dla mojego gustu. Istnieją te, które będą prowadzone przez bardzo długi czas, oraz takie, których działalność zostanie zawieszona po kilku miesiącach. 
Ktoś pisze dla pieniędzy, ktoś z pasji i dla czystej przyjemności.

9. Czy Twoim zdaniem blogerkom potrzebne są markowe ciuchy i makijaż?
Nie obchodzi mnie to, czy blogerka nosi markowe ciuchy i ma perfekcyjnie zrobiony makijaż. Liczy się to, jak przedstawia swój kontent, czy jest ciekawa osobą, której twórczość potrafi mnie zainteresować. 
Niektórzy kupują rzeczy z znanymi logami tylko dla szpanu i zaistnienia wśród znajomych, czego tak właściwie nie pochwalam. Jeśli ktoś jednak nosi markowe ubrania, bo mu się podobają i są dla niego wygodne, to nic do takiej osoby w tym aspekcie nie mam.

10. Planujesz prowadzić bloga, gdy będziesz starsza?
Nie wiadomo, jak życie się człowiekowi ułoży w ostateczności, ale chcę prowadzić mój zakątek w Internecie jak najdłużej. Myślę, że nie ma zbyt dużych szans na to, bym w szkole średniej porzuciła pisanie postów, nawet jeśli będę miała dużo materiału do nauczenia się. W gimnazjum miałam konkurs przedmiotowy, dobre oceny, a na dodatek publikowałam moje twory regularnie. 

11. Może założysz kiedyś kanał na YouTube?
Na razie się do tego za bardzo nie nadaję - jestem na razie niewystarczająco pewna siebie, by zrobić taki krok. Musiałabym mieć także jakiś porządny kontent, który musiałby się komukolwiek spodobać.
Być może skusiłabym się na to w akcie nagłej desperacji.

Zdjęcie; licencja CC0

51 komentarzy:

  1. Lubię takie posty. ;)
    Ja mój pierwszy blog założyłam w 3 klasie podstawówki. :D
    Mam nadzieję, że nawet w liceum będziesz miała czas na pisanie postów, bo bardzo miło się je czyta;)

    Mój blog - KLIK:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też uważam, że niepotrzebne są markowe ubrania. Nikomu. Wcale nie oznacza to, że nie można takowych mieć. Można mieć, nosić, kupować i wydawać na nie fortunę. Ale nie trzeba, to kwestia indywidualna każdego z nas ;) (i jego budżetu oczywiście)

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w przyszłości zdecydowanie zamierzam mieć kanał na YT, choć wiem, że nie nastąpi to zbyt szybko, ponieważ muszę zaopatrzyć się w dobry aparat..
    ..noi pozwolenie rodziców..

    Pozdrawiam serdecznie, |MÓJ BLOG|

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak się zaczęłam zastanawiać nad tym cytatem, chyba coś w tym jest, choć póki co nie mam zdania, czy rzeczywiście nie musimy rozumieć. Jak na razie do żadnych głębszych wniosków nie doszłam.
    Mam takie samo zdanie o blogosferze. Są blogi lepsze i są blogi gorsze. Jedne mnie zaciekawiają, inne mnie po prostu nudzą. Dlatego odwiedzam po prostu tych, którzy mnie interesują i uważam, że piszą bo chcą, a nie dla pieniędzy, czy sławy.
    W liceum oczywiście da się pogodzić bloga i naukę. U mnie co prawda w trzeciej klasie nie udało się pisać regularnie, ale są rzeczy ważne i ważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy pewnych czynnościach nie trzeba od razu rozumieć wszystkiego. Można mieć jakąś jakąś podstawę i na jej bazie się rozwijać, wykonując już dana czynność. Oczywiście są takie sprawy, które trzeba zrozumieć w całości, nim się do nich człowiek zabierze, ale mi chodziło bardziej o te z pierwszej kategorii. Czasami ludzie odkładają coś na później, aż będą wiedzieć wszystko, choć mogliby wcześniej zacząć coś robić, o ile jest taka możliwość.
      Wydaje mi się, że uda mi się pogodzić i szkołę, i bloga. Robiłam to do tej pory znakomicie, więc jest duża szansa, że nadal tak będzie.

      Usuń
  5. Ja przygodę z blogosferą rozpoczęłam jakoś w podstawówce :D chyba w 5 klasie, a może nawet szybciej, nie pamiętam już nawet, czego dotyczył ten mój blogowy potworek... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogowy potworek :D Mój pierwszy blog też był takim małym potworem - jak sobie przypomina, co na nim pisałam, to mi się włos na głowie jeży.

      Usuń
  6. Fajnie, że w każdej odpowiedzi tyle o sobie mówisz.
    Bardzo ciekawa z ciebie osoba i fakt inteligentni ludzi nigdy się nie nudzą.
    Pozdrawiam i Obserwuję!
    http://verqsq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę zaczyna mnie już irytować, że w co drugim TAG-u pytają o przyczynę założenia bloga. Ale tylko gdy sama muszę odpowiadać i się powtarzać.
    Marzenia się nie spełniają. To je się spełnia, prawda? Takie podejście pomaga.
    Pseudowiersze są najlepsze, hah.
    Założenie kanału na Youtube wiąże się także z kosztami. Kamera, oświetlenie, te sprawy.
    Pozdrawiam.
    ........
    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    kot-z-maslem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę zaczyna mnie już irytować, że w co drugim TAG-u pytają o przyczynę założenia bloga. Ale tylko gdy sama muszę odpowiadać i się powtarzać.
    Marzenia się nie spełniają. To je się spełnia, prawda? Takie podejście pomaga.
    Pseudowiersze są najlepsze, hah.
    Założenie kanału na Youtube wiąże się także z kosztami. Kamera, oświetlenie, te sprawy.
    Pozdrawiam.
    ........
    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    kot-z-maslem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aparat już mam, oświetlenie zazwyczaj pojawia się wraz z rozwojem :)
      Pytania czasami się powtarzają, ale mi to w sumie nie przeszkadza - lubię się rozpisywać, a każdy pretekst do pisania jest dla mnie dobry...

      Usuń
  9. Ja także bardzo lubię odpowiadać na pytania. Genialny cytat. Blogi pisane z czystej pasji - takie chciałabym najczęściej spotykać. Fajnie, że te blogi są tak zróżnicowane. Każdy znajdzie coś dla siebie. :) Mnie także sporo osób motywuje. Klik

    OdpowiedzUsuń
  10. Też uważam, że blogerkom nie są potrzebne drogie kosmetyki i markowe ciuchy przecież jest też wiele blogów poruszających ważniejsze tematy niż moda
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  11. O widzę fanka włoskiego. ;) Lubię czytać takie nominacje, zawsze można się czegoś dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja tak samo chciałabym bardziej rozwijać swojego bloga i też robić co raz to lepsze posty. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny post. Ja bloga założyłam w 1 klasie gimnazjum, jednak później go usunełam, a aktualnie mam nowego bloga od miesiąca i myślę, że zostanie on na długo :).

    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
  14. Poczytaj sobie cytaty Lennona. Ten dopiero madrosci mowil :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytaty Lennona też znam, ale akurat ten z książki pierwszy przyszedł mi do głowy :)

      Usuń
  15. Bardzo trafny cytat :)
    Mogłabym Cię prosić o poklikanie w linki w tym poście? Byłabym bardo wdzięczna :)
    Może wspólna obserwacja? :)

    http://veronicalucy.blogspot.com/2016/07/off-shoulder-top-and-backpack.html

    OdpowiedzUsuń
  16. żałuję, ze usunęłam swojego pierwszego bloga - byłoby co teraz wspominać haha :D
    lubię tego typu posty, mozna zawsze się czegoś ciekawego dowiedzieć :)/Karolina

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię czytać LBA, szczególnie właśnie takie wyczerpujące odpowiedzi :) Zgadzam się z punktem 9 i cieszę się, że Ty też myślisz podobnie do mnie, ponieważ niestety wiele osób uważa inaczej. Super post, jestem tu pierwszy raz, a już czuję, że chociaż troszkę Cię poznałam ;) I jestem pod wrażeniem!
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uwielbiam czytać na blogach tagi i różnego typu Q&A . Uwielbiam dowiadywać się czegoś nowego o autorze bloga, którego czytam.
    http://daruciaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz naprawdę talent pisarski czego Ci zazdroszczę :)
    Pacholczakphotography.blogspot.com :))

    OdpowiedzUsuń
  20. "Marzenia się nie spełniają, marzenia się spełnią". Ja się tego trzymam i wyznaczam sobie małe cele by osiągnąć wszystko czego chce :)

    www.bolibrzusie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. A ja bym chętnie zobaczyła Cię w roli youtuberki :D

    https://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Cytat jest świetny! Właśnie tak staram się podchodzić do różnych zajęć czy wyznaczonych celów. Nie muszę mieć pełnej wiedzy, by coś zrobić. Zdobywam ją w trakcie. Tak np. podeszłam do nagrywania i obrabiania pierwszego filmiku na bloga i yt. Udało się, choć na początku kompletnie nie wiedziałam jak się za to zabrać, jak używać programu do filmów, jak dodawać muzykę i napisy. Chcieć to móc!
    Też zaczynałam przygodę z blogami w podstawówce i też nie przetrwały, ale tak jak ty, zdobyłam dzięki temu doświadczenie i dziś mogę prowadzić bloga o wiele lepiej niż wcześniej. Obserwuję, piszesz bardzo mądrze i posty wyglądają na przemyślane :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Co tam pisałaś w te wakacje prócz pościków? :P
    Fajny cytatek!
    Ciśnij, ciśnij z blogaskiem do śmierci! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opracowywałam pierwsze szkice różnych tekstów ;)

      Usuń
  24. Gratuluje nominacji!
    Cieszę się,że odpowiedziałas na pytania w sposób ciekawy i kreatywny a nie tylko krótkimi myślami(jeśli wiesz o czym mówie).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję nominacji do lba :) naprawdę fantastyczne odpowiedzi. Na większość odpowiedziałabym tak samo np. na pytanie o markowe ciuchy i makijaż czy o motywację. Naprawdę rewelacyjne lba :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Gratuluje nominacji kochana.
    Cudowny cytat wybrałaś , genialne odpowiedzi prosto z serca.
    Pozdrawiam
    mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dosyć długie i ciekawe odpowiedzi. Lubię takie czytać :D.
      Ale zastanawiający ten cytat. Czuję że będę go rozkminiać cały dzień ;p
      Pozdrawiam :)
      In the rhythm of life

      Usuń
  27. bardzo fajnie napisane! cytat świetny, skłaniający do myslenia :) a co do kanału na yt to mozesz nad tym pomysleć, jakis ciekawy pomysł i myśle ze miałabyś duzo oglądających :)

    kariaxv

    OdpowiedzUsuń
  28. Cytat mi się podoba. Jeszcze nigdy go nie słyszałam. Nie mam pojęcia jak mam się wypowiedzieć na Twoje odpowiedzi. Jakoś nie mam pojęcia co mogę napisać. Dodam jeszcze to, że na mojego byłego nauczyciela od historii mówiono 'kudi'. To był taki skrót od jego nazwiska a mianowicie Kudławiec haha!
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kudi w przypadku mojej koleżanki podchodzi od imienia Klaudia :)

      Usuń
  29. Świetne wykonanie, uwielbiam takie notki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Super cytat
    Z blogiem miałam podobnie
    Pozdrawiam,miłego dnia oliwiafelkel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo mądre odpowiedzi. Co do modnych i drogich ubrań to wcale nie jest prawda. Nie każdego przecież stać, fajne ciuchy można kupić nawet w szmateksach za 2 zł.
    Pozdrawiam. Miłych wakacji.
    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trudno coś upolować w lumpeksach - dotąd tylko raz dopisało mi szczęście i dorwałam ładną koszulę za pięć złotych.

      Usuń
  32. Ten post na pewno przyda się wielu osobom ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  33. Trzeba wierzyć w marzenia. Z pewnością kiedyś się spełnią. Trzymam kciuki za twoje dalsze blogowanie i rozwijanie się.
    MójBlog

    OdpowiedzUsuń
  34. Założyłabyś kanał na YT w akcie desperacji? Nie bądź zła, ale dziwnie to brzmi. Myślę, że kanał YT jest trudniejszy do prowadzenia i trudno (tak naprawdę) się tam utrzymać. Jak bardzo musiałabyś być zdesperowana, żeby zamienić spokojną sferę blogową, na chaotyczny youtube? Zwłaszcza, że spotkałaś się z tą gorszą stroną YT. Ja tam bym chciała, kiedyś założyć kanał, ale dopiero za 2-3 lata. Fajnie by było, gdybyś pisała bloga, jak najdłużej. Jednakże, jeśli już nie będzie to sprawiało Ci przyjemności, to wtedy lepiej zawiesić działalność lub niestety przerwać. Na siłę nic dobrze nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ostatnio myślałam nad tym, aby w przyszłości założyć kanał na yotubie, ale później usłyszałam swój głos z nagrania i na jakiś czas porzucę ten pomysł :P Gdybym ja miała odpowiadać na pytanie, co sądzę o dzisiejszej blogosferze to bym powiedziała, że teraz powstało mega dużo beznadziejnych blogów o niczym. Aż szkoda gadać. Tyle blogów się teraz namnożyło, a wartościowych, ciekawych, oryginalnych treści jakby mniej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój głos nawet pasowałby, ale musiałabym poćwiczyć nad dykcja, gdyż ona, niestety, leży i prosi od dłuższego czasu o uwagę.
      Żartobliwie określam swojego bloga jako "o wszystkim i o niczym", jednocześnie wiedząc, o czym chcę pisać.
      Zgadzam się z tym, że ostatnio powstaje coraz więcej blogów, które mnie nie interesują. Nie wszystkie blogi, które kiedyś czytałam, teraz mi się podobają, ale staram się nie cofać obserwacji. Jeśli przeczytam post przypadkiem, to komentuję by dać znać, że przeczytałam, bo sama chcę, by inni dawali znać o tym, co tworzę.

      Usuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger