8/11/2016

A Ty to chociaż coś lubisz?


Chyba każdy z nas choć raz w życiu spotkał osobę, która na wszystko kręciła nosem. Czegokolwiek nie zobaczyłaby, zawsze znajdowała powód, dla którego byłaby to dla niej najgorsza rzecz na świecie. Spodnie są zbyt długie lub granatowe. Film albo przesadnie płytki i mało zabawny, albo posiadający w sobie nadmierną liczbę metafor, symboliki i głębokich monologów. 
- Przerost formy nad treścią - oświadczyłaby niczym wielki krytyk filmowy. -  Kiczowate, a główny aktor zbyt przystojny... Zdjęcia nieudane, muzyka mi się nie podobała, a aktorka to już po prostu dno. Kto zatrudnił taką osobę? Zupełnie bez polotu, urody, tej ikry.
Zupa jest dla tej osoby zawsze za słona. Współczesną muzykę uważa za zbyt nastawioną na pieniądze, ale Niemena i jemu podobnych uważa za zupełnie przestarzałych. 

Czy on cokolwiek lubi?

Może.
Czasami przebąknie coś o tym, że lubi oglądać jakiś program w telewizji lub czytać jakąś stronę internetową, choć tak właściwie mało kto w to wierzy. Bo to, co podobno jest dla tej osoby całkiem, całkiem, zawiera często w sobie to, co wcześniej tak usilnie krytykowała. I tak w programie muzycznym, który od czasu do czasu obejrzy, przewija się i Dawid Kwiatkowski, i Niemen, a na internetowym portalu kulturalnym poczyta coś o autorze, którego po prostu nie trawi. Zje pizzę, choć kuchni włoskiej podobno nie znosi całkowicie, a na dodatek napije się Coca-Coli, choć zawsze narzeka, że to niezdrowe, że koncerny żerują na milionach ludzi, a on takich świństw nie spożywa.

Potrzeba mówienia na wszystko nie

Niektórzy po prostu mają taką dziwną chęć skrytykowania wszystkiego, co się tylko da - począwszy od fryzury innej osoby, a zakończywszy na świątecznym karpiu. Czasami podają zbyt absurdalne powody, niejednokrotnie naciągane i wyssane z palca. Tylko po to, żeby coś mieć do powiedzenia, broń Boże nic pozytywnego, na temat wszelkich popularnych rzeczy, które większość ludzi uwielbia.
Bo przecież nie powinno się iść za tłumem, prawda?
Tak, tylko że negatywna postawa wobec prawie wszystkiego i wszystkich nie robi z tej osoby ani kogoś ciekawego, mądrego czy po prostu szczególnego. Tylko cały czas narzeka i wymyśla negatywne opinie, jak gdyby było to celem jej życia, do którego poprzez swoje postępowanie nie ma zbyt pozytywnego podejścia.

Nie trzeba na wszystko patrzeć przez pryzmat negatywnych słów.
Czasami wystarczy po prostu spojrzeć na niektóre rzeczy inaczej.
Może nie są wcale takie złe?

Zdjęcie: licencja CC0

39 komentarzy:

  1. Ma się wrażenie, że takie osoby jedyne co lubią to krytykowanie. Doszukiwanie się we wszystkim negatywów to w sumie sposób na smutne życie

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazywam takich jegomościów toksycznymi malkontentami i unikam jak ognia. Po co marnować nich swoje cenne życie. Fajnie napisane. Najs. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Taak, mam taką przyjaciółkę iblubię ją bardzo, ale szlag mnie trafia jak zaczyna narzekać.

    OdpowiedzUsuń
  4. A może to jakaś dziwna forma podbudownaia swojego ego? Krtytykują wszystko dookoła, poza sobą. Bo oni są zajebiści. I podkreślają ową zajebistość włąśnie umniejszajać walory otoczenia ;)
    [BLOG]

    OdpowiedzUsuń
  5. Spotkałam się z taką osobą.., szlag mnie nie raz trafiał..
    unrealizable1999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jezuu jak to pasuje do mojego otoczenia! :D Znam kilka takich osób, no, ale co nie nawrócisz. Super napisane :)
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Według mnie takie osoby mają w sobie pewnego rodzaju pretensje do świata o wszystko. Może jakiś żal, rozczarowanie... i to wszystko tak wychodzi do ludzi w postaci krytyki, negatywnego nastawienia... bueeeh... tacy ludzie mogą mieć na nas naprawdę zły wpływ.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam chyba szczęście bo bardzo, bardzo rzadko trafiam na osoby które tak się zachowują. Ale jak już taką spotkam to aż mnie skręca. I tak źle i tak nie dobrze. I jak tu takiemu dogodzić...
    Pozdrawiam :)
    http://life-ishappiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio przekonałam się, że ludzie są fałszywi i tylko obgadują za plecami:)

    Odpowiadam na każdą obserwację.

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszyscy są fałszywi, ale rozmawianie o innych ludziach to akurat rzecz powszechna i bardzo ludzka, o ile przekazywane informacje są prawdziwe i nikomu nie szkodzą.

      Usuń
  10. Trafione w 100%! Dlatego bądźmy pozytywni!

    hidenly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mądre, pozytywne słowa.
    Powinniśmy czasem mieć inne nastawienie i patrzeć też na drugą stronę medalu.
    Może nie jest aż tak źle ?

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie powinniśmy doszukiwać się drobnostek, które i tak nie mają znaczenia, przez które mielibyśmy narzekać. Choć ja częściej spotkałam się z osobami, które na prawdę nic nie lubią, a nie tylko wszystko krytykują i owszem, to też jest irytujące, bo cokolwiek się zaproponuje takiej osobie, jej i tak się to nie spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety, czasem niektórzy nie dostrzegają kolorów tego świata...
    Karolina
    Mój blog: http://karolinaprzybyl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam taką osobę. Nawet próbowałam się z nią zaprzyjaźnić, ale niestety...nie udało się, ponieważ to nie na moje nerwy. Myślę, że takie osoby nie mają zbyt wielu znajomych, ponieważ takie towarzystwo jest bardzo męczące.

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam taką osobę. Nawet próbowałam się z nią zaprzyjaźnić, ale niestety...nie udało się, ponieważ to nie na moje nerwy. Myślę, że takie osoby nie mają zbyt wielu znajomych, ponieważ takie towarzystwo jest bardzo męczące.

    blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  16. Rozumiem by od czasu do czasu ktoś coś skrytykuje i poda logiczny powód jego oceny danej rzeczy czy sytuacji, sama czasami tak robię. Nigdy jednak nie zrozumiem ludzi, którzy narzekają na wszystko co je otacza i krytykują, w momencie gdy oni sami to robią. Według mnie taki człowiek jest po prostu nieszczęśliwy, nie wiedząc, że od pełni szczęścia dzieli go jedynie negatywna energia.

    pozytywnarealistka.blogspot(klik)

    OdpowiedzUsuń
  17. Znam taką osobę. Strasznie irytujące. Wszystko jest złe, wszystko jest niedobre, jaki ten świat paskudny. Namiętnie oglądają seriale, mówiąc, że są fatalne i że nic nie ma w telewizji. Komentują zachowania wszystkich ludzi. No i po co to? Po co tak sobie uprzykrzać życie? Sobie i innym, bo negatywna energia się rozprzestrzenia. Tacy ludzie to trochę wampiry energetyczne.
    Pewnie, każdy czasem narzeka. Ale cały czas? Non stop? Po prostu... po co? Wokół jest wiele pięknych, świetnych rzeczy, trzeba tylko to dostrzec.
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy wpis. Tak się składa, że u mnie w rodzinie to powszechne zjawisko. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Czasem odnoszę wrażenie, że ludzie uważają hejt za przejaw inteligencji. Że jeśli coś skrytykują, nawet ot tak, z zasady, wyjdą na bardziej świadomych, bardziej bystrych, właśnie ciekawszych czy szczególnych, tak jak piszesz. Podobnie jest z sarkazmem. Jasne, użycie sarkazmu czy ironii w stosownych dawkach i sytuacjach można uznać nawet za godne podziwu. Ale nie w nadmiarze. Zawsze trzeba znaleźć złoty środek, jak powiedział filozof. I tym prawdziwie nadętym akcentem kończę swój komentarz prawdziwie nadętego pseudointelektualisty - za który oficjalnie przepraszam :P
    Z pozdrowieniami,
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bukwa! Jak dawno Ciebie tu nie widziałam! Nawet nie wiesz, jak ucieszyłam się, widząc Twój komentarz. To jakby otwierać drzwi staremu, dobremu znajomemu.
      No tak trochę ciepło na serduchu mi się zrobiło.

      Usuń
    2. Ej, fajnie ujęte. "krytyka przejawem intelektualizmu". Guzik prawda! :) hm. Ja nie krytykuję jakoś często, dlatego ludzie głaszczą mnie po główce i mówią"ach, bo ty jeszcze nic o świecie nie wiesz".
      I co tu robić? XD

      Usuń
  20. Lovely post! Maybe we could follow each other on GFC and instagram @djonovic_milica? If yes, follow me and I follow back as soon as I see it.
    Let me know with a comment on my Blog

    http://intonezzee.blogspot.com/

    kisses

    OdpowiedzUsuń
  21. To o czym myslimy i jakie mamy nastawienie do świata prędzej czy później stanie sie prawdą. Myślimy negatywnie? Wszystko wokół nas będzie negatywne. Myślimy pozytywnie i dążymy do spełnienia naszych marzeń? Prędzej czy później się to stanie. :)
    Www.nixstaystrong.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Znam pewną osobę, której nic się nie podoba.. A nawet jeśli to nie potrafi tego przyznać.
    Zapraszam do mnie! Nowy post...to już drugi!
    My blog - cliick! New post!

    OdpowiedzUsuń
  23. Chyba nie spotkałam takiej osoby, ale jeszcze przeciez mogę spotkać :)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  24. Być może, że niektórzy ludzie na wszystko kręcą nosem bo sami są niedoceniani... nie mam pojęcia ale znam sporo takich osób.

    https://life-patuu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja nie spotkałam nigdy TAKIEJ osobistości. Znaczy, jasne, od marud to się ten świat roi, ale zazwyczaj każdy ma jakieś swoje sympatie, hobby, których broni z zaciętością lwa i raczej wtedy nie narzeka na nie. Tak myślę.
    Znam zaś persony, które mają nie tyle symptom marudzenia, a krytyki. Patrzą na coś i z pewnością siebie mówią, co ich w tym czymś razi. W filmie. Bohaterze. Książce. I ja to szanuję. Sama jestem taką miągwą, która ma trudności z twardym skrytykowaniem czegoś. Zawsze dodam "ale". A tu taka zdecydowana postawa. Chyba, że ktoś nie potrafi czegoś uargumentować. Wtedy to po prostu bezmyślnie"psioczy" i tyle XD
    Tak. Co do tego wzdrygiwania się do tego, co uwielbia tłum. Sama zauważam często u siebie taką postawę. Jeżeli wszyscy coś lubią, to wydaje mi się, że to bardzo prasdopodobnie kicz. I zazwyczaj się sprawdza, chociaż nie zawsze. Nie warto się aż tak zrażać i chcieć być oryginalnym. Chociaż ciągnie człeka, żeby wychodzić na takie odmieńca, ciągnie :D
    Nie uważam, że wytykanie w filmie "przyrostu formy nad treścią" to coś złego. Jeżeli tak uważa, to chce się tym podzielić. Tak rodzą się dyskusje!!! :D

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  26. Miałam w klasie osoby, które właśnie kręciły nosem na wszystko. Strasznie mnie to irytowało! Cokolwiek się nie zrobiło im wiecznie coś nie pasowało.
    Fajnie napisany post :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Znam jedną taką osobę, która krytykuje dosłownie wszystko. Wiecznie chodzi zdenerwowana i nigdy nic jej nie pasuje. Aż wyciąga to życie z człowieka...

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytając to trochę miałam wrażenie jakbyś mówiła o mnie, bo mam stany gdy się właśnie tak zachowuje

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  29. Racja, takie zachowanie potrafi być naprawdę irytujące. Mnie osobiście strasznie denerwuje gdy mój tato na wszystkie moje zdrowe rzeczy mówi nie, na rodzinne wyjście gdzieś tam też nie, to czasami jest bardzo męczące.

    Pozdrawiam. :)
    http://annie-kathe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam wrażenie, że czytałam już ten post... Nie wiem, albo usunęłaś poprzedni i znowu go dodałaś, chyba tak jest...
    Nie pamiętam, co wcześniej napisałam, ale... Aktualnie jakoś nie mam zdania na temat takich osób, ponieważ sama czasem narzekam i nic mi się nie podoba. Albo nie podoba i nie umiem wyjaśnić dlaczego. W każdym razie myślę, że takie osoby inni mogliby potraktować tak samo. Też narzekać, że wszystko jest beznadziejne itd. ,wtedy może oni by zrozumieli swoje zachowanie...

    OdpowiedzUsuń
  31. Moja siostra zachowuję się identycznie jak opisałaś, i jest to naprawdę denerwujące.
    Be Beauty (klik) Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Czasem niestety bardzo trudno dostrzegać pozytywne aspekty danej sytuacji i przyzwyczajamy się do tego, że wszystko jest źle. Zapominamy o słowie "tak, jest okej, mogłoby być gorzej". I to nie raz, nie dwa.

    www.carolinelivre.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Hejt na biednego karpia świątecznego XD
    Czasami mam takie dni gdy lubię sobie pomarudzic, no ale ze tak bez przerwy... Nie dałabym rady taka osoba. Ja nie wiem nawet jak moi rodzice dają ze mną radę gdy ma takie ,,humory" :P
    Pozdrawiam!
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. To chyba jeden z najgorszych typów ludzi, że taki niby "indywidualista", który zyje jakby to było za karę/Karolina


    OdpowiedzUsuń
  35. Znów wyczuwam bratnią duszą - ostatnio też pisałam o tym, że są takie typy ludzi, których nic nie kręci i którzy lubią wbijać innym szpilę. Nie mówię, że ja wszystko i wszystkich uwielbiam, ale na pewno nie kręcę na wszystko nosem i nie krytykuję. Prawdę mówiąc to nie lubię takich wiecznych narzekaczy. Frustruje mnie to jak muszę zbyt długo przebywać w ich towarzystwie. To jest bardzo irytujące, gdy ktoś swoim negatywnym nastawieniem do świata wysysa z drugiego energię. A tak swoją drogą to uważam, że takie stękanie, że życie to dno jest bezsensowne. Takie smutne nastawienie nic nie daje.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger