8/15/2016

Ulysses Moore Book Tag


Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam mój autorski tag książkowy, który został zainspirowany przez moją ulubioną serię Ulysses Moore. Zawsze chciałam wymyślić coś swojego, oryginalnego, ale przez bardzo długi czas brakowało mi pomysłu. Kiedy przeglądałam po raz kolejny moje ukochane książki, w końcu udało mi się jednak stworzyć własny koncept.
Mam nadzieję, że ten tag Wam się spodoba i będziecie chcieli więcej podobnych wpisów w przyszłości.

1. Jason Covenant, czyli postać, która czasami najpierw działa, potem myśli

Net Bielecki z serii Felix, Net  i Nika pasuje tu idealnie. Od czasu do czasu chęć zrobienia czegoś jest u niego o kilka kroków przed przeanalizowaniem sytuacji. Świetnie było to widać podczas sceny w pralni w (nie)Bezpiecznym Dorastaniu, czyli ostatnio wydanym tomie. Jego nieogarnięcie spowodowało masę problemów i gaf przy praniu garnituru i sukienki. 
Przynajmniej mogłam się pośmiać.

2. Rick Banner, czyli godny zaufania przyjaciel

Od razu pomyślałam o Secie z Przypadków Callie i Kaydena. O ile książki nie pokochałam, to jednak postać przyjaciela głównej bohaterki po prostu polubiłam. To on w trudnych chwilach wspierał Callie i pomagał jej uporać się z trudnościami, nawet jeśli nie dotyczyły bezpośrednio jego. Był gotów zrobić dla niej wszystko. Callie mogła mu powiedzieć o wszystkim, wiedząc, że ją wysłucha, zrozumie i zachowa jej słowa w tajemnicy.
Chyba każdy dałby wiele za takiego przyjaciela.

3. Julia Covenant, czyli jedyna i myśląca kobieta w grupie

Hermiona Granger z Harry'ego Pottera była niesamowicie utalentowaną czarownicą i bez jej umiejętności Harry i Ron prawdopodobnie zginęliby jeszcze przed rozpoczęciem Turnieju Trójmagicznego. Jej najbliżsi przyjaciele czasami po prostu działali zbyt impulsywnie i pewnie gdyby nie ona wpakowaliby się w jeszcze więcej kłopotów. Na dodatek była jedyną przedstawicielką płci pięknej w Złotej Trójcy.


4. Penelopa Moore, czyli wiecznie nieobecna postać

Harrym Poterze naprawdę dużo wspomina się o Lordzie Voldemorcie i jego potędze. Podczas lektury często naomina się o jego poczynaniach na terenie mugolskiego świata i sprawach z nim związanych. Tymczasem dosyć rzadko pojawia się w akcji we własnej osobie.

5. Peter Dedalus, czyli geniusz

Niezaprzeczalnym geniuszem,  a także mędrcem jest dla mnie Gandalf z Władcy Pierścienia. Był niesamowicie mądrym i silnym czarodziejem, który potrafił dostrzec potencjał nawet w tak niewielkich i niepozornych stworzeniach, jakimi byli hobbici. Poza tym zdobył większą cześć wiedzy o Pierścieniu, który był pod opieką Froda.

6. Doktor Bowen, czyli postać, która zaskakuje

Dawne rozszerzone uniwersum Gwiezdnych Wojen było naprawdę ogromne. Powstawały komiksy, seriale, gry, a nawet książki, których akcja była osadzona w bardzo odległej galaktyce. Jednym z najbardziej znanych cykli powieści była i jest świetna Trylogia Thrawna autorstwa Timothy'ego Zahna. Przygody, wartka akcja, całkiem dobrze zarysowane i kanoniczne postaci starych bohaterów oraz cała plejada nowych postaci, wśród których jest oczywiście Mara Jade, płomiennowłosa pomocniczka Imperatora. Nie spodziewałam się, że okaże się tak ważnym elementem całej fabuły i że tak bardzo mi się spodoba. Polubiłam jej sposób bycia, upór i cięty język.


7. Tommaso Renieri Strambi, czyli prawdziwy miłośnik literatury

Cath z Fangirl pasuje do tego punktu idealnie! Całym swoim sercem pokochała książki opowiadające o przygodach nastoletniego czarodzieja Simona Snowa i całkowicie wsiąkła w jego świat, pisząc fanowskie opowiadania o nim. Zupełnie jak Tommasso, choć on został wciągnięty w świat Ulyssesa Moore'a... dosłownie. 

8. Ulysses Moore, czyli wielki podróżnik

Tomek Wilmowski z serii powieści Alfreda Szklarskiego podróżował naprawdę dużo. Choć był młodym chłopakiem, a później mężczyzną, to jednak udało mu się zwiedzić Australię, Afrykę, Azję oraz obie Ameryki. Poza tym w styczniu skatował mnie swoimi przygodami, kiedy musiałam przeczytać kilka razy Tomka na tropach Yeti na konkurs przedmiotowy. 

9. Kilmore Cove, czyli wyimaginowane miejsce, w którym chciałabyś zamieszkać

Chyba mało kto nie chciałby zamieszkać w Krainie Czarów. Szalone przygody są gwarantowane od chwili przystąpienia granicy tej magicznej krainy. Na dodatek na każdym kroku można spotkać jakąś niezwykłą postać pokroju Zwariowanego Kapelusznika, Białego Królika, Myszy, pana Gąsienicy, Szaraka bez Piątej Klepki czy też Kota-Dziwaka z Cheshire, który jest bezsprzecznym ulubieńcem większości czytelników.


18 komentarzy:

  1. W książkach często pojawiają się postacie które zapadają na długo w pamięci :)
    Blog Nazywamsięmilena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajny tag, brawo za pomysłowość :D /Karolina


    OdpowiedzUsuń
  3. O kurcze! Swietny pomysl na post, krotko i zwiezle! Zdecydowanie Hermiona jest moja ulubienica w serii o Potterze:)

    obserwujemy? typical-teengirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Neta :D Trochę się z nim identyfikuję (choć do informatycznego geniusza jest mi jeszcze... trochę daleko), bo oboje średnio ogarniamy życie, że się tak brzydko wyrażę. Jason też był fajny, z tego co pamiętam, ale Neta nie przebił.
    Pisałam nawet kiedyś o typowej trójce bohaterów - główny bohater, jego czasem głupkowaty, ale wierny kumpel, i ich inteligentna, rozsądna przyjaciółka. Nika Mickiewicz też by się wpisała w ten schemat, choć Hermiona jest chyba sztandarową postacią skonstruowaną w ten sposób.
    Tommaso Renieri Strambi to takie fajne nazwisko <3
    Nie wiem, czy chciałabym mieszkać w Krainie Czarów. Mimo wszystko wcale nie było tam tak beztrosko (albo przynajmniej mi się tak wydaje, bo nasłuchałam się "Her Name is Alice", poczytałam dziwnych interpretacji i lubię doszukiwać się w Alicji mroku i psychodelii)...
    Tu chcą się mordować, tam jakaś księżna niańczy prosiaka... Chaos!
    Ukłony od
    B.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tag na pewno jest pomysłowy. Chyba żadnego tagu o Ulysses Moore jeszcze przed tobą nie wymyślono.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ulysses Moore ♥ Nie wiem dlaczego jest o nim tak cicho, uważam tę serię za jedną z najlepszych z mojego dzieciństwa :)
    X wszechświatkontraja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że UM nie udało si3 tak bardziej wybić w Polsce :/ Zresztą podobną sytuację ma we Włoszech.
      Cieszę się, że są osoby, dla których jest to seria ich dzieciństwa :)

      Usuń
  7. Winszuję autorskiego tagu, fajnie wymyślony:)
    Ach, Ulysses Moore... zawsze, gdy o nim piszesz, planuję powrót do tej serii, a jakoś nie mogę się za to zabrać! Postaram się jednak niebawem odświeżyć sobie pierwszą część, bo już mało pamiętam (poza tym, że bardzo mi się swego czasu podobała).
    Zgadzam się z Bukwą- jest ten schemat ogarniętego herosa, który wybija się na przód, głupawego i nieogarniętego kumpla oraz inteligentnej dziewczyny. Schemat ten spełniają książki o Harrym Potterze, ,,Percy Jackson i bogowie olimpijscy", ,,Felix, Net i Nika"...
    Moim ulubionym geniuszem ostatnio jest Henry Branwell z ,,Diabelskich maszyn" (notabene seria była dla mnie jak dotąd najbardziej pozytywnym zaskoczeniem w tym roku, spodziewałam się czegoś przeciętnego, a doskonale się bawiłam i naprawdę wciągnęłam). Uwielbiam go! Podobnie jak wielu innych bohaterów z DM, ale głównie drugoplanowych- główne postacie są fajne, ale to te bardziej poboczne podbiły moje serducho. W każdym razie, Henry jest przeuroczy, zupełnie oderwany od rzeczywistości. I naprawdę genialny.
    Oj, a ja w życiu nie mogłabym mieszkać w Krainie Czarów! Taka psychodelia codziennie... może i fajnie byłoby żyć z kotem z Cheshire (moja ulubiona postać, mimo swojego szaleństwa, właściwie najbardziej rozsądna:D), ale mimo wszystko... tam naprawdę działy się pokręcone, upiorne rzeczy. Jeszcze ścięliby mnie, czy coś...
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czekałam na ten TAG! :) Świetnie wszystko wymyśliłaś, na pytania odpowiem za trzy dni, jeśli uwinę się z postami. Chciałabym żeby dużo osób wzięło udział w tym TAGu i przy okazji dowiedziało się o serii.
    Dziękuję za nominację ;)
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny ten tag, chociaż coś tam się powtarza z innych tagów, ale to nie ma znaczenia. We wszystkich prawie tagach coś jest podobnego. Aż chciałoby się zrobić ten tag... xD UM <3 Lord Voldemort rzadko pojawia się w akcji w HP? Nie zgadzam się. :p Jest więcej postaci w HP o których sporo się mówi, ale się nie pojawiają we własnej osobie, albo naprawdę rzadko się pojawią. Dobra, to Twoje zdanie. ;) Gandalfa też uważam za geniusza. Większość mądrych cytatów z WP to są właśnie jego słowa. Mara Jade... Kojarzę ją z drzewa genealogicznego GW... To musiało być naprawdę zaskoczenie. :D Zaliczam się do tych niewielu osób, które nie chciałoby się przenieść do Krainy Czarów. Wolałabym Śródziemie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sprytnie wymyśliłaś ten tag! :) Bardzo przyjemnie się czytało, tym bardziej, że seria Ullyses Moore jest i moją ulubioną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. This is so inspiring! I love the post:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny tag. Jeśli chodzi o książki Ulysses Moore'a to na początku nie byłam do nich przekonana. Dostałam dwie pierwsze części jakiś czas temu, ale dopiero na początku wakacji się za nie wzięłam. Podobały mi się, lecz to nie do końca mój klimat :)
    Pozdrawiam
    Kaktusowy Sad

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie słyszałam o serii Ulysses Moore, ale chyba nadszedł czas, żeby to zmienić. Jak dla mnie Set, Cath i Hermiona pasują w swoich kategoriach idealnie. Nie znam wszystkich postaci wymienionych przez Ciebie, ale te trzy chyba wymieniłabym tak samo. ;)

    Pozdrawiam,
    http://kozlovskaiza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi czytać, że ktoś po przeczytaniu mojego posta dowiaduje się o mojej ukochanej serii :)

      Usuń
  14. Swietny tag ! :D
    Swietnie sie czytalo, tak trzymaj... Super blog <3
    Everything and nothing (klik) Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger