9/24/2016

Plany, wycieczka na bezludną wyspę i pieniądze, których nie mam

Po raz kolejny zostałam nominowana do Liebster Blog Award przez Agatę z bloga kaktusowy sad, na którego serdecznie zapraszam. Jedno pytanie musiałam usunąć, gdyż było wałkowane tyle razy w ostatnim czasie, że stwierdziłam, że na razie odstawię odpowiadanie na nie na bok. 
Starałam się pisać jak najbardziej wyczerpujące odpowiedzi, jeśli była taka możliwość. Zresztą kilka krótkich słów od czasu do czasu mi nie zaszkodzi.

1. Jak zaczynasz swój dzień?
Zwlekam się z łóżka pomiędzy szóstą a siódmą przy akompaniamencie alarmu w telefonie, który dziwnym trafem brzmi jak chór miauczących, puszystych kotków. Wlokę się do łazienki, przebieram się w coś względnie nadającego się do użytku i zasiadam do śniadania. Potem zarzucam plecak wyładowany książkami na ramię i w pędzie wybiegam z domu, by zdążyć na pierwszą lekcję.


2. Co zabrałabyś z sobą na bezludną wyspę?
Z pewnością w moim podróżnym plecaku znalazłby się jakiś poradnik dotyczący sposobów przeżycia z dala od cywilizacji. Nie zaszkodziłoby mi także zabrania jednego z tych pojemników, które filtrują wodę, razem z zapasowymi filtrami. Do zestawu dorzuciłabym jeszcze jakiś śpiwór, bandaże, coś do przemywania ran i kilka zapalniczek. No i może siekierę, gdyby mi tak przyszło rąbać drewno.

3. Jaki jest Twój ulubiony film?
O Pianiście pisałam już tak wiele razy, że prawdopodobnie Was nim zanudziłam, więc tym razem wspomnę o zupełnie innym dziele. 
Mulan to animacja z 1998 roku, której tytułowa bohaterka postanawia uciec z domu i zacząć szkolić się w chińskiej armii, udając mężczyznę, by uchronić przed śmiercią schorowanego ojca. Pokochałam ją właśnie za niesamowity humor, wspaniałe piosenki, nietuzinkowych bohaterów oraz oryginalny scenariusz. Mulan udowadnia, że kobiety nie muszą być wiecznie ratowane przez mężczyzn, ale mogą wziąć sprawy we własne ręce.

4. Jaką książkę i kiedy ostatnio czytałaś?
Jakiś czas temu przeczytałam angielską wersję językową  Zanim się pojawiłeś, czyli w tym wypadku Me before you. Na początku tłumaczyłam i zapisywałam na marginesach stron każde słowo, którego nie znałam. Po jakimś czasie stwierdziłam jednak, że jest to całkowicie zbyteczne, i postanowiłam czytać dalej, domyślając się ogólnego kontekstu zdań, jeśli pewne wyrazy były mi nieznane. Książka pozostawiła u mnie dość mieszane uczucia. Z jednej strony rozumiałam decyzję Willa, a z drugiej tak strasznie współczułam Lou.

5. Jakie są twoje plany na nowy rok szkolny?

Przeżyć go.


6. Z którym z youtuberów chciałabyś zrobić sobie zdjęcie? 
Z chęcią zrobiłabym sobie zdjęcie z Weroniką Szymańską z kanały Vroobelek. Już miesiąc temu pisałam tu o niej. Niektórzy narzekają na jej bardzo żywiołowy sposób bycia przed kamerą, ale mi w zasadzie ta nadmierna gestykulacja nie przeszkadza. Bardzo lubię, kiedy ktoś mówi w energiczny sposób, choć sama tak się nie zachowuję.

7. Co robisz, gdy jest strasznie ciepło?
Chowam się w sypialni, gdzie wysoka temperatura jest mniej odczuwalna, ale za to zimą jest trochę bardziej dotkliwa. Gdy nie mam takiej możliwości, przygotowuję sobie dzbanek zimnej wody z kostkami lodu, kilkoma listkami mięty i plastrami cytryny.

8. Czy masz rodzeństwo?
Tak, młodszego brata. Pomimo niewielkiej różnicy wieku potrafimy sobie zaleźć za skórę. Jak to w przypadku rodzeństwa bywa, nawzajem uważamy się za denerwujące osoby i czasami potrafimy jeden drugiemu zrobić na złość. Nie zmienia to jednak tego, że go kocham. Kiedy trzeba, potrafimy się zjednoczyć w jakimś działaniu, by osiągnąć zamierzony cel.

9. Jakie są Twoje ulubione słodycze?

Obecnie? Pączki. Takie z różanym nadzieniem.

10. Co zrobiłabyś, gdybyś wygrała w lotka?
Na pewno nie zostawiłabym wszystkiego dla siebie. Jakąś część pieniędzy na pewno przekazałabym na cele charytatywne, po kilkaset złotych dla wybranych przeze mnie fundacji. To, co zostałoby dla mnie, z pewnością nie poszłoby na marne. Część kwoty włożyłabym w rozwój osobisty, na przykład kursy, książki itd. Trochę pieniędzy ulokowałabym także na koncie oszczędnościowym, by od razu wszystkiego nie wydać na jakieś pierdoły...

28 komentarzy:

  1. Strasznie lubię LBA ;D Świetne odpowiedzi, też bardzo lubię Mulan. To moja ulubiona animacja ;D
    Be Beauty (klik) Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pianistę dopiero mam w planach zobaczyć, ale póki co jeszcze tego nie zrobiłam. Konto oszczędnościowe to bardzo mądre posunięcie. Też bym pewnie tak zrobiła, w końcu nie warto wydawać wszystkiego na raz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję kolejnej nominacji do LBA. :) Uwielbiam bajki, a Mulan jest jedną z moich ulubionych. Od dawna mam zamiar zacząć czytać "Zanim się pojawiłeś", ale najpierw muszę skończyć kolejną część Gry o Tron.

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mulan! Uwielbiam tę bajkę. Głównie za świetną bohaterkę - żywiołową, inteligentną, waleczną, odważną, sprytną, a przy tym absolutnie uroczą i niezręczną. To jedna z najsilniejszych i najciekawszych księżniczek Disneya. Obok niej takie silne, kobiece postacie to dla mnie Pocahontas (żyje w harmonii z naturą, dąży do pokoju, a przy tym ma wielką siłę i ciekawość świata), Megara (jej sarkazm jest absolutnie rozwalający, a poświęcenie dla bliskich godne podziwu), Esmeralda (waleczna, ironiczna, dobra i odważna) i Bella (bo jest trochę buntownicza, a jej odrębność oraz siła polega na inteligencji i miłości do książek). Elsę również lubię, ale nigdy nie była to moja ulubiona postać. Wszyscy promują ją jako pierwszą silną kobiecą postać w filmie animowanym, a to przecież nieprawda. Chociaż przesłanie tej bohaterki jest piękne - bądź sobą, pozwól wątpliwościom, kompleksom, strachowi odejść.
    No a spoza Disneya, to absolutnie uwielbiam Anastazję ♥ Bo jest cudowna. Po prostu.
    Ale wybacz, rozpisałam się zupełnie nie na temat:D
    O, ,,Zanim się pojawiłeś". Hm. Mam ambiwalentne uczucia. Z jednej strony jestem w stanie zrozumieć decyzję Willa, ale wciąż uważam, że jest dupkiem. Sory, ale jest. Przed wypadkiem też był. I strasznym egoistą, mimo wszystko. I tak bardzo, bardzo współczuję Lou. Co ciekawe, film podobał mi się o wiele bardziej, książkę określiłabym jako do bólu przeciętną.
    Vroobelek ♥
    Ja gdybym wygrała w lotka, to poza oddaniem pieniędzy na cele charytatywne (aż zaczęłam się zastanawiać, na co dokładnie przeznaczyć i kurczę, aż sama nie wiem!) i kupieniem czegoś dla siebie, kupiłabym rodzicom dom/mieszkanie. I w ogóle podzieliła się pieniędzmi z rodziną.
    Mój chrzestny chyba kiedyś odpowiedział na to pytanie coś w stylu: ,,pójść gdzieś do lasu i myśleć przez kilka dni". Czy coś takiego. Nie pamiętam. Ale ja się tak bardzo z tym zgadzam - trzeba naprawdę przemyśleć, co zrobić z tak ogromną kwotą...
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocahontas i Esmeraldę również bardzo lubię, ale to jednak Mulan bardziej skradła moje serce.
      Nad "Me before you" nie rozpłakałam się, a obiecywali, że paczka chusteczek będzie niezbędna - mnie tak łatwo nie jest złamać :D Byłam jednak zachwycona tym, ze coś z tej książki zrozumiałam!

      Usuń
    2. Ja również nie płakałam. Ale już nie wierzę w te ich obietnice, nigdy się nie spełniają;) Najwyraźniej moje serce jest zlodowaciałe:D

      Usuń
  5. Bardzo przyjemnie czyta się posty LBA. Również nie zostawiłabym całej sumki dla siebie, bo przecież inni moga mieć dużo gorzej i można byłoby w jakiś sposób pomóc. Ale ja, jak to ja mam pecha ogólnie w grach itp. więc pewnie bym nie musiała decydować ''co zrobiłabym, gdybym wygrała w totka'' ;D

    / MÓJ BLOG - zapraszam /

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedź nr 5 mnie rozwaliła :D
    Aaa oglądałam dzisiaj film zanim się pojawiłeś i mega mi się spodobał, książka musi byc jeszcze lepsza.


    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcie - nie oglądałam filmu. Zresztą wrażenia zależą od ludzi :)

      Usuń
  7. Chyba stworzyłaś tutaj najbardziej praktyczny zestaw na bezludną wyspę!
    Bardzo lubię czytać LBA, zawsze można się czegoś dowiedzieć o autorze bloga!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja odpowiedź na 5 pytanie brzmi podobnie, piona B)

    OdpowiedzUsuń
  9. Weronika Szymańska jest świetna. To w jaki sposób potrafi opowiadać na różne tematy jest bardzo motywujące! :D Z Mattem tworzą świetny duet. Bardzo praktyczny zestaw na bezludną wyspę. Gdy czytałam moją pierwszą książkę po angielsku miałam tak samo, jednak teraz sporadycznie zaglądam do słownika (może jakieś dwa słówka na książkę?) Świetne LBA, bardzo miło się to czytało :D
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam LBA w twoim wykonaniu, bo udzieliłaś bardzo rozbudowanych odp. :) I w końcu ktoś kto zabierze na bezludną wyspę naprawdę potrzebne rzeczy. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam pytanie. Ostatnio przeczytałaś książkę po angielsku. Czy takie czytanie pomaga w nauce angielskiego? :)
    Anonimoowax - Klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) Pomaga przyzwyczaić się do języka i poszerza słownictwo.

      Usuń
  12. "O pieniądzach, których nie mam" - to jest idealny opis mojego życia. :) Ja także bardzo lubię styl bycia Weroniki przed kamerą!

    OdpowiedzUsuń
  13. Mulan, Pączki i Vroobelek to sens życia.
    Pozdrawiam,
    muminek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymienność krótkich komentarzy :D

      Usuń
  14. Masz ciekawy sposób pisania :) Ja wczoraj w programie kulinarnym zobaczyłam pączki z różnymi nadzieniami i od tamtej pory mam na nie ochotę, byle do cheat meal! :)
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam pytania: skąd ściągnęłaś lub masz dźwięk miauczących kotów? Moje kocury na pobudkę raczej nie miauczą, częściej po prostu śpią.
    Rzadko oglądałam i oglądam Mulan, za to uwielbiam Alicję w krainie czarów i Avatara.
    Vróbelka również rzadko oglądam pewnie dlatego, że wolę spokojniejsze osoby na YT.
    No i strasznie zazdroszczę Ci zimniejszej sypialni, u mnie zawsze jest dużo cieplej niż powinno być. W lato mam tam po prostu szklarnię dla kwiatków.

    Imbirkowy blog klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej zimniejszej sypialni akurat nie śpię na co dzień, wiec w nocy i tak siedzę w "szklarni".
      Alarm w postaci miauczących kotów mam już zainstalowany w systemie - taka jedna zaleta Windows Mobile 10.

      Usuń
  16. Ja za to bym chciała z Gonciarzem! Jest teraz w Polsce, a ja nie mam jak się z nim spotkać ani złapać 😭 Ale ta YouTuberke tez lubię, ma całkiem inne filmy niż reszta dziewczyn. Ma takie, lepsze 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę trudno znaleźć dziewczyny robiące filmiki na podobne tematy co Weronika :/

      Usuń
  17. Mulan to zdecydowanie najpiekniejsza bajka Disneya a rowniez filmy "z ludzmi" o Mulan rowniez sa przepiekne i daja bardzo do myslenia! <3
    Haha nie wiem czemu ale jak napisalas o siekierze od razu pomyslalam ze rabalabys nia ludzi gdyby okazalo sie ze wyspa nie jest do konca taka bezludna! :D
    Vroobelek jest swietna i moim zdaniem nie wazne czy ktos bardzo gestykuluje czy tez nie wazne jest to o czym opowiada i w jaki sposob <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym spotkała ludożerców, to faktycznie musiałabym się jakoś bronić :D Zresztą instynkt przetrwania miałby ogromną przewagę nad moimi wartościami.

      Usuń
  18. Nigdy nie lubiłam Mulan, nie wiem czemu nie potrafiłam obejrzeć tej bajki do końca. Bardzo lubię tego typu posty a twoje odpowiedzi były świetne :). Aż się uśmiechnęła czytając twoją odpowiedz na pytanie jakie masz plany na ten rok szkolny :D
    Nasz blog!

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne odpowiedzi, zawsze uwielbiałam Mulan :)
    VIA-MARTYNA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój komentarz będzie, tak bardzo pomysłowy... Fajne odpowiedzi! xD Wiem, że blogerzy nie lubią tego typu komentarzy, ale szczerze pisząc nie wiem, co napisać, a chcę jakoś dać znać, że przeczytałam post. ;) Gratuluję zmierzenia się z angielską wersją "Zanim się pojawiłeś". U mnie na razie polska wersja tej książki leży na stosiku i czeka... Wraz z drugą częścią. :-/

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger