10/22/2016

La fine


Koniec.
Myślałam, że nastanie zupełna ciemność, nieprzenikniona i nieskończona. Sądziłam, że będę kluczyć, próbując odszukać w swej wiecznej, głupiej nadziei jakieś wyjście, które pozwoliłoby mi ujrzeć znowu choć trochę światła.
Zimno.
Może to ono mogłoby mnie ogarnąć, gdybym zapuściła się w taki świat. Czepiałoby się swoimi długimi, smukłymi palcami mojego ciała, próbując stłamsić jego ciepło i wydrzeć ze mnie wszystko, cokolwiek by się dało zabrać.
Emocje.
Wspomnienia.
Duszę.
Spodziewałam się, że poczuję pustkę lub zapadnę w stan permanentnego smutku i będę nurzać się w swoim przygnębieniu i chwytać drobinek nadziei jak koła ratunkowego.
Może zapomniałabym o wszystkim, co kiedyś mnie spotkało, choćby miało być najpaskudniejszym momentem mojego życia. Błądziłabym w zakamarkach własnego umysłu, próbując sobie przypomnieć imiona bliskich, nazwy ulic lub to miłe uczucie, jakie zazwyczaj spotyka ludzi, kiedy z przymkniętymi powiekami badają opuszkami palców rysy twarzy innego człowieka.
Może nie czułabym nic.
Tylko czy wegetacja w jednym miejscu przez całą wieczność bez żadnych myśli kotłujących się w głowie miałaby jakikolwiek sens?
Nie chciałam, by ktoś odebrał mi wszystkie słowa, które mi pozostały.

Raz.
Dwa.
Trzy.
Otwieram oczy.

Odkrywam, że końca nie ma.


***
Tekst powstał w ramach konkursu Lipa 2016. Nie udało mi się niestety zająć żadnego miejsca, ale za to pozostało mi coś takiego. Znowu krótkie opowiadanie, z którego na dodatek nie jestem jakoś specjalnie zadowolona. Moja polonistka stwierdziła jednak, że nadaje się do konkursu, więc je wysłałam do Bielska-Białej. Efekt jest, jaki jest.
Dajcie mi koniecznie znać, co sądzicie o moim najnowszym tworze!
Tutti
Zdjęcie: licencja CC0

27 komentarzy:

  1. Osobiście twój utwór bardzo mi się spodobał. Nie był przesadzony w zdaniach, za to był wg mnie taki fajny, ''tajemniczy''. No ale każdemu podoba się coś innego, więc szkoda, że nie wygrałaś. Ja rzadko biorę udział w jakichkolwiek konkursach, bo po prostu chyba jeszcze nigdy nic nie wygrałam :(

    / Zapraszam na mój blog /

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż... Wygrać się tam nie dało ;) Jedynym miejscem, jakie można było zająć, było podium finalistów w poszczególnych grupach wiekowych...
      Jeśli nie będziesz próbować, nigdy nic nie wygrasz ;)

      Usuń
  2. Jest fantastyczny! Tajemniczy, wciągający... Czytałam z zapartym tchem!
    Pisz jak najwięcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi bardzo się podobał!
    Jest w nim coś szczególnego,a zarazem czegoś niedopowiedzianego.Nie jestem jakąś znawczynią,ale mi się bardzo spodobał ten utwór.


    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie piszesz. Zawsze, gdy czytam twoje notki mam wrażenie, że stają się bohaterką twojego tekstu. Czuję te wszystkie emocje. To jest piękne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealny tekst na dobranoc.

    magdalens-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Tajemniczy, zawiły, nie do pojęcia, pozostawiający po sobie nutkę goryczy i melancholii - czyli taki, jakie lubię! świetny, niedostępny - a wszystko ,co niedostępne pociąga... Mam niedosyt, mogłabym czytać i czytać!
    Pozdrawiam Cię droga Tutti - moja bogini melancholii!!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boginią melancholii to jeszcze nie jestem ;)

      Usuń
  7. Jak to jest możliwe, że taki genialny tekst niczego nie zajął? Twoje teksty wywołują dreszczyk niepokoju, i za to je uwielbiam. Mimo wszystko moje miasto jest zaszczycone, że wysłałaś do niego ten tekst ;)
    Pozdrawiam ciepło!
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, a Ciebie właśnie widziałam na liście laureatów i byłam zachwycona tym, że już w pierwszej klasie gimnazjum udało Ci się to ;)

      Usuń
  8. Nie rozumiem kto to oceniał że nie zostałaś finalistką etc. ;-; Utwór jest genialny!
    U nas na blogu rozdanie, może wpadniesz?
    Be Beauty (klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku w mojej grupie wiekowej było dużo prac i wiele z nich musiało widocznie być lepszych :)

      Usuń
  9. Wiesz co? Straszysz ludzi. xD Tym "koniec".
    Mam wrażenie, że to są myśli samobójcy. Nie niszcz mi tylko tego wrażenia, że to nie są myśli samobójcy. Bo to pasuje do tego. Nadzieja, głupia nadzieja, która i tak po czasie jest tylko wyrzutem sumienia, że miało się czelność ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niech to będą myśli samobójcy, skoro tak chcesz...

      Usuń
  10. Bardzo mi się podoba twój tekst, ej więcej wiary w siebie jest super!
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest świetny. Aż szkoda, ze nic nim nie wygrałaś

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jej, wreszcie opowiadanko:)
    Jak zwykle melancholijnie, smutno, refleksyjnie, mrocznie, metaforycznie. Czyli to, co zwykle w tekstach Tutti:D Opowiadanko, a może raczej utwór, podoba mi się bardzo. Próbuję go zinterpretować i myślę, że opowiada o śmierci i bohaterka rozważa, jak może być ,,po tamtej stronie" (ale to chyba mało odkrywcze), jednak zastanawiam się nad ostatnim zdaniem. ,,Końca nie ma"... czy to znaczy, że po śmierci jest nowy początek, tak naprawdę nic się nie kończy, tylko zaczyna? A może samobójczyni próbowała odejść z tego świata i nagle zorientowała się, że jednak żyje, że jednak ją ocalono?
    Napisz, czy chociaż byłam blisko:)
    Ej, mnie też początkowo przestraszył tytuł posta trochę, uf:D
    Pozdrawiam ciepło!
    P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie tekst powstał bez jakiegoś wcześniejszego zarysu "od końca do początku", miałam w głowie ogólną koncepcje końca, zresztą szeroko pojęta. W pewnym sensie może to być koniec pewnego etapu, rozpoczęcie kolejnego, motyw śmierci, depresji.
      Cóż... Straszę ludzi :D

      Usuń
  13. Mi tekst bardzo się spodobał. Lubię gdy ktoś w to co pisze przelewa swoje uczucia. Lubię gdy opisuje co w danym momencie czuł czy myślał. To, ze nie zajęłaś żadnego miejsca to nic. Może następnym razem jakieś miejsce zajmiesz!
    Mogę prosić o poklikanie w linki w najnowszym poście: Littleredcherrysmile click Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawe opowiadanie, podoba mi się ;)
    Szkoda, że nie słyszałam o konkursie, bo z chęcią wzięłabym udział, zwłaszcza, że uczę się niedaleko Bielska.

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  15. Może nie teraz, ale może przy innej okazji zajmiesz miejsce w czołówce :) Dla mnie ten tekst jest świetny! Przepraszam, że rzadko do ciebie wpadam, jednak teraz mam tak mało czasu, że aż nie mogę uwierzyć, że tak szybko upływa.
    Pozdrawiam!
    http://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Według mnie ten tekst jest świetny, taki tajemniczy i wciągający. Naprawdę bardzo dobrze piszesz :)
    Pozdrawiam
    http://forever-online-trish.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie klimat Twojego dzieła troszeczkę zbyt melancholijny, ale to chyba kwestia gustu. Sama nie umiałabym czegoś takiego napisać, więc podziwiam :)

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak dla mnie ten tekst powinien coś zająć!
    Ma ,,ten'' klimat. Weź udział następnym razem, w innym konkursie! Rozwijaj to, bo dobrze ci to idzie ;)
    Pozdrawiam!
    Fan of books :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawdę dziwi mnie, że nie udało Ci się zająć żadnego miejsca. Tekst jest naprawdę dobry!

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie komentarze pod postami typu "Jaki super blog :) Ciekawy post. Zapraszam do mnie!" usuwam. Niech Twój komentarz nawiązuje do tematu mojego posta!
Nie bawię się w "obs. za obs.". Obserwuję blogi tylko wtedy, jeśli naprawdę mi się podobają.
Odwiedzam Wasze blogi w miarę moich możliwości...
Kontakt: napisz.tutti@gmail.com

Copyright © 2016 Only experiences , Blogger